Az Albert Parkban szeles, de száraz időben rendezték az új szabályok szerint két külön felvonásból álló időmérő edzést, melyen Zsolt körei közben több magyar zászló is látható volt a pálya szélén. Az első magyar Formula-1-es versenyző az első időmérő kör végén jöhetett ki a pályára és már a mért kör elején látható volt, hogy nem óvatoskodik, hiszen a célegyenes végén lévő kanyarba meglehetősen gyorsan érkezett és alapos fékezésre, majd egy nehéz manőverre kényszerült. Az autót sikerült a pályán tartania, de az elején elvesztegetett időt később nem tudta behozni, így mindez azt jelentette, hogy a hivatalos időmérést ő kezdhette elsőként. A Wilux Minardi Cosworth csapatnak mindössze 2 perce maradt arra, hogy kereket cseréljen és felkészítse Zsolt autóját a rajtsorrendet eldöntő körre. A hivatalos időmérő edzésen aztán Zsolt precízen vezetve, hibátlan kört ment és időeredménye 3 tizeddel jobb volt, mint csapattársa, Gianmaria Bruni előző köre. A magyar pilóta után a Minardi olasz versenyzője következett volna, de ő váltóproblémák miatt ki sem tudott jönni a boxból, így a Minardi F1 Team az időmérés során csak Baumgartner Zsolt teljesítményére hagyatkozhatott. A későbbiek során Brunihoz hasonlóan járt Olivier Panis is a Toyotával, míg az újonc osztrák Klien hibázott és kicsúszott az egyik kanyarban a Jaguárral. Baumgartner Zsolt így végül a 17. helyen végzett, azaz 1:30.681-es idejével a 9. sorból vághat neki a vasárnapi versenynek.
Baumgartner zsolt nyilatkozata: – Nagyon idegfeszítő órákon vagyok túl, hiszen voltak nehézségeink az időmérés előtt, amit elsősorban a fékeknek köszönhettünk. Az eddigi szabadedzéseken rendre gond volt a fékekkel, ezért komplett fékrendszert cseréltünk, ami izgalmas volt, mivel nem tudtuk pontosan, hogy az időmérésre sikerül -e eltalálni minden beállítást. Az első időmérő során megpróbáltam úgymond határon autózni, arra próbáltam felhasználni a kört, hogy megérezzem, meddig lehet elmenni, hol kell majd visszavenni a tényleges mért kör során. Nos, rögtön a célegyenesben érezhető volt, hogy a fékkel még mindig vannak gondok, de szerencsére sikerült korrigálnom és a pályán maradtam. A köridő ekkortól már nem igazán számított, és csak arra figyeltem, hogy minél biztonságosabban a boxba érjek, hiszen tudtam, hogy újra én következek, és a csapatnak nem nagyon lesz ideje korrigálni az autón. Fejben is rendezni kellett a gondolataimat, hiszen ekkor az volt a feladatom, hogy egy hibátlan, de lehetőleg gyors kört menjek, ami a kvalifikációt segíti. Később az osztrák Klien hibája is mutatta, hogy mindez nem könnyű ilyen helyzetben. Azt hiszem végül sikerült jól megoldanom a feladatot, hiszen a mért köröm 3 tizeddel jobb volt Bruniénál, annak ellenére, hogy ma is egymástól eltérő taktikával autóztunk, és holnap a verseny elején is az én autóm lesz a nehezebb. Azt nagyon sajnáltam, hogy Gimmi váltóproblémák miatt ki sem tudott jönni a mért körre, mert így ő is, és a csapat is elesett egy újabb éles tesztlehetőségtől. A Bruni autójával jelentkező technikai gondok is jelzik, hogy a Minardi még nincs kész. Nagyon keveset teszteltük idén, és még rendkívül sok javítanivaló akad. Most úgy látom, hogy az európai versenyekig legalább eltart majd az az időszak, amíg türelemmel kell lennünk nekünk versenyzőknek, és azoknak is, akik szorítanak értünk, hiszen nyilván nem ez volt az utolsó problémánk. Ugyanakkor az nagyon nagy öröm, hogy a hozzám hasonló taktikával induló Jordan pilótától, Giorgio Pantanotól mindössze 5 tizedre vagyok, azaz a Minardi, a három generációval régebbi motorjával nincs behozhatatlan távolságra a Jordan autóitól. Remélem, hogy mindez a versenyen is látszik majd, sőt talán a mi motorjaink megbízhatóbbak, tartósabbak lesznek, és a vélhetően megterhelő versenyt jobban bírják majd. A holnapi rajtot illetően azért illik óvatosnak lennem, hiszen egy Toyota és egy Jaguár indul mellőlem és mögülem, ami azt jelenti, hogy alapos lökdösődés közepén találhatom majd magam, de bízom benne, hogy ez ugyanúgy nem jelent majd gondot, mint a tavalyi monzai versenyen, ahol a lökdösődéseket kikerülve jól sikerült a rajtom. A célom továbbra is az, hogy végigmenjek a versenyen. Szeretném azt mondani, hogy a mai nap után kicsit nyugodtabb vagyok, de a Bruni autójával történt technikai malőr azért nem sok nyugalomra ad okot. Ennek ellenére igyekszem pozitívan gondolkozni, örülök, hogy a 17. helyről indulhatok, örülök annak, hogy nincs okom szégyenkezni a velem azonos feltételekkel indulókhoz képest. Boldog vagyok, hogy a legfontosabb mért körben nem hibáztam, és nagyon örülök annak is, hogy a televíziós közvetítések jóvoltából sokan láthatták világszerte a Minardin lévő magyar felségjeleket, és a hazai támogatókat!