Nagyon úgy tűnik, csak álom volt a Golf R 400-as tanulmány által előre jelzett autó, hiszen a gyár se tudta eldönteni (megálmodni?), milyen váltó is van a gépben. Az itt látható, a Volkswagen Motorsport csapata által készített Golf versenyautóval kapcsolatban ilyen pontatlanságok nincsenek: hatfokozatú, dupla kuplungos váltót használnak.
Meglepő módon az ötajtós karosszériát vették alapul az átépítéshez, amelyet aztán első és legszembetűnőbb módon 40 centivel kiszélesítettek. Természetesen extra nagyságú légbeömlőket találunk az első lökhárítóban, karbonból sütött tetőspoiler és leszorító-erőt termelő diffúzor jelenti a befejezést.
A teljesen csupasz belső térbe bukókeret került, illetve egy darab kagylóülés. A váltót az alcantara borítású sportkormány mögötti fülekkel lehet vezérelni, és természetesen tűzoltóberendezés is helyet kapott még itt. A 2,0 literes benzines turbómotor 330 LE/410 Nm teljesítménnyel kerül a motortérbe, ez a különféle versenysorozatoknak/kategóriáknak megfelelően változhat majd. Ez itt az alapgép, amelyet aztán tovább lehet majd módosítani. Első körben a Liqui Moly Team Engstler két autót indít majd a Touringcar Racer International Series sorozat nyolcadik fordulóján az ausztriai Spielbergben, ezen túl egy nemzetközi (európai) Golf márkakupa indítását is fontolgatja a Volkswagen. Megfelelő érdeklődés esetén akár már jövőre.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!