Csupán 2, 8 másodperces hátránnyal és nagy reményekkel indult a Turán Motorsport csapata a Veszprém Rallye második napjára fennmaradó nyolc gyorsasági szakasznak. Minden okuk megvolt a pozitív hozzáállásra, hiszen számukra kedvező pályák következtek, ahol könnyen letornázhatták volna a minimális hátrányt.
Nagyszerű tempóban fogytak a kilométerek, mígnem a technika ördöge egy apró, de végzetes hibával húzta keresztül a számításaikat, és a hatodik gyorsasági szakaszt követően a harmadik helyről kényszerültek feladni a versenyt.
A Ford Fiesta S2000 légbeszívó kamrája – tehát az airbox – tört el a folyamatos rezonanciától. Ennek hatására túl sok levegő és kevesebb benzin áramlik az égéstérbe, ami az egész motort tönkreteheti. Frici és Gabi észlelte a problémát, és még időben be tudtak menni a szervizparkba. A hiba percek alatt orvosolható lett volna, de Markko Martin csapata nem tartott ebből a pótalkatrészből, és ez a hiányosság értékes bajnoksági pontokba került Turán Friciéknek, mivel nem tudták folytatni a versenyt.
„Elég jó időket autóztunk, de nem volt ma szerencsénk. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen jelentéktelennek tűnő hiba miatt, valaha fel kell adnom egy versenyt. A legkevésbé sem számítottunk rá, hogy a szervizcsapatunk nem készül minden előfordulható technikai probléma kijavítására. Amikor éreztük, hogy gond van, igyekeztünk az autót bevinni a szervizparkba. Ott aztán nagyon meglepett, hogy nem tudják pótolni az airboxot. Csalódottak vagyunk, hogy emiatt kényszerültünk feladni a versenyt. ” – mondta Turán Frici.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!