Jövőre már az új generációs Clio alapján épített Cup versenyautók küzdenek majd az egyautós versenysorozatban, a Renaultsport elkészült az autó átalakításával.
A Clio RS utasterét teljesen kiürítették, még a lebegő középkonzol mögül is eltávolították a műszerfal jelentős részét, majd a kötelező bukókerettel merevítették az önhordó karosszériát. Az egyedi, 17 colos versenyfelnik mellett módosított aerodinamikát is kapott az autó, 190 km/órás sebességnél 40 kg leszorító-erőt termelnek a spoilerek.
Az 1,6 literes turbómotort és a hatfokozatú, dupla kuplungos váltót egyedi, csak a Renaultsport mérnökei által hozzáférhető vezérlőegységgel látták el – esélyegyenlőség -, a teljesítmény 220 LE/270 Nm, a váltó 100 miliszekundum alatt végzi a kapcsolásokat. A dieppei Alpine gyárban készített Renault Clio Cup versenyautókat kulcsrakészen adják át a megrendelőknek, Angliában Dunlop (sorozat-szponzor), egyébként Michelin abroncsokkal szerelve.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!