A 2004-es szezon kezdete óta gyári szinten képviselteti magát az Audi a DTM-ben. A szigorú szabályozások ellenére, amelyek igencsak megkötik a mérnökök kezét, rengeteget elértek már az eddig eltelt idő alatt: A legújabb Audi A4 DTM-nek, amelynek „R13” belső nevet viseli az Audi Sportnál, alig van valami köze az „R11-hez”, a 2004-es bajnokságot megnyerő autóhoz.
Az alapelv változatlan: Az A4 DTM egy vérbeli versenyautó, amely az Audi A4 sziluettjét hordozza. A váza körülbelül 28 méter – repülőgépekhez is használt – vascsőből készül. A vezető egy szénszálas anyagból formázott cellában ül, amely nagyon hasonlít egy Formula 1-es versenyautó héjszerkezetéhez. Ez a kombináció garantálja a lehető legnagyobb biztonságot. Az Audi A4 DTM körülbelül 6000 alkatrészből épül fel – a motor és a váltó részei nélkül. Amennyiben minden alkatrész megvan, akkor körülbelül 50 óra szükséges ennek a csúcstechnikájú puzzle-nak az összerakásához.
Az Audi A4 DTM-et egy négyliteres, kilencven fokos hengerszögű, V8-as motor hajtja. Az erőforrást tovább finomították a 2007-es szezonra. A csúcsteljesítmény változatlan, azonban nagyobb a teljesítménye és a forgatónyomatéka a teljes fordulatszám-tartományban – elsősorban a belső súrlódás csökkentésének köszönhetően. A 2006-os autóhoz képest a tömegközéppontot ismét sikerült alacsonyabbra helyezni és az airboxot is módosították.
Ugyanez igaz az aerodinamikára és a felfüggesztésre is. Az új generációs A4 DTM először Almeriában (Spanyolország) ereszthette szabadjára a lóerőket február végén és most fejezett be egy három napos tesztelést Barcelonában (Spanyolország). Elölről már első pillantásra is könnyedén megkülönböztethető az idei autó a 2006-os modelltől, ennek az orrész módosított légbeömlője az oka.
A légáramlást is módosították, hogy jobban idomuljon az új homlokfalhoz. Az Audi Sport mérnökei órákat töltöttek a házi szélcsatornában, hogy tovább optimalizálják az A4 DTM aerodinamikai beállításait. „A 2007-es A4 DTM több leszorítóerőt termel, de egyúttal jobb a légellenállási együtthatója” -magyarázza Wolfgang Appel, az Audi Sport járműtechnológiai részlegének vezetője.
Az első felfüggesztésen is komoly fejlesztéseket végeztek, az eredmények közül érdemes kiemelni az új lengéscsillapítót. Ráadásul az új Dunlop abroncsokhoz eltérő futómű-beállítások szükségesek.
A módosítások hosszú listájának ellenére a 2007-es csak átmeneti év az Audi számára: Az Audi Sport már dolgozik az A4 új DTM-verzióján, amely jövőre indul majd a versenyeken.