Az egyszerűség kedvéért döntött úgy a Silvermine nevű csapat, hogy először is a versenyautót készíti el, majd annak alapján az utcai közlekedésre is alkalmas sportkocsit épít. Most megmutatták a végleges formát.
Amikor az év elején elkészült a működőképes, de még karosszéria nélküli Silvermine 11SR prototípus, akkor döntött úgy a cég és a fejlesztés vezetője, Frank van Rouendal, hogy az először is a versenyautót fejezik be, majd abból kiindulva megépítik az utcai változatot. Az ok prózai: így csak annyit kell majd csinálni, hogy egy konstrukciót pár helyen módosítanak és kiegészítenek, nem pedig egy már kész autót kell „visszafejleszteni”.
Marco és Andries van Overbeeke formatervezők feladata az volt, hogy az ötvenes-hetvenes évek versenyautóit idézze a forma, és könnyen hozzáférhető legyen a technika, ha esetleg szerelni kell. Elöl-hátul hatalmas fedelek segítik a technikához való hozzáférést, amelyek felnyitásával a középső alumínium térvázhoz csavarozott segédkeretekhez lehet hozzáférni.
A kettős keresztlengőkaros felfüggesztés állítható, a motor egy 3,0 literes, hathengeres Subaru boxer, ami a versenyautóban 325 lóerőt teljesít, és hatfokozatú, szekvenciális váltó csatlakozik hozzá. Az utcai autóban a környezetvédelmi előírások miatt csak 225 lóerő lesz a teljesítmény, és a váltó is a Subaru ötfokozatú, kézi kapcsolású egysége lesz. Ezen felül 5 centivel megemelik a hasmagasságot, és sokkal lágyabb rugókat is kap majd a Silvermine 11S. A 11SR versenyautó már 2015 közepén kész lesz, a 11S utcai változat megjelenése 2016 elejére várható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!