A Cadillac az utcai autóknál egyre népszerűbb V almárkát akarja népszerűsíteni a Daytona Prototype international szabályzat szerint felépített versenyautóval, amelynek januárban lesz az első bevetése az IMSA bajnokság első fordulójában, a Daytona 24 óráson.
Dallara alvázra építették fel a karosszériát, amelynél elsősorban az aerodinamika volt a szempont, másodsorban pedig inkább kevesebb, mint több sikerrel próbálták megidézni az utcai autók formaelemeit. A motor a GM 6,2-es V8-asán alapul, ami száraz karteres olajozást kapott, és a szabályzatnak megfelelő korlátozásokkal (szívósor-átmérő, 7600/perc leszabályozási fordulatszám) 600 lóerő a teljesítménye.
A váltó egy Xtrac hatfokozatú szekvenciális egység, amelyet a kormány mögötti fülekkel lehet vezérelni, mechanikus önzáró differenciálművet kap az egység. A fékrendszert a Brembo szállítja. Mindössze 930 kg a saját tömeg, amibe még olyan finomságok is belefértek, mint a belső visszapillantót helyettesítő kamera és monitor. Két csapat indítja majd a Cadillac DPi-V.R-t az IMSA bajnokságban, mindkettő korábban Corvette prototípusokkal versenyzett.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!