A második helyen Kimi Räikkönen ért célba, az utolsó dobogós hely pedig Ralf Schumacheré lett.
“Fantasztikus érzés. Nem gondoltam volna, hogy bármi is felérhet az egyéni világbajnoki címmel, de amikor láttam hogyan ünnepelnek az embereink, az pont ugyanolyan jó érzés volt! Nagyon boldog vagyok ma és csak egyetlen dolgot mondhatok nekik: köszönöm. A verseny valójában nagyon könnyű volt. Az első részében teljes gázzal hajtottunk, s mikor láttuk, hogy mindenkinél gyorsabbak vagyunk, akkor a második részben egy kicsit visszafogtunk a tempóból. Valójában olyan volt, mint a szezon eleji versenyek, amikor előnyünk volt a többiekhez képest és mi szabtuk meg a tempónkat. A mai nap a csapatról szól és az megérdemli a győzelmet. S most a miénk az egyéni és a konstruktőri bajnoki cím is.” – nyilatkozta a boldog győztes.
Annak ellenére, hogy nem volt sok előzés, mégis elég izgalmasra sikeredett a verseny. Két nagyobb baleset miatt is meg kellett szakítani a futamot és ekkor a biztonsági autó mögött körözött a mezőny. Az első baleset során az egyik vízelvezető csatorna teteje lazult meg és ezt találta telibe Juan-Pablo Montoya autójával és kiesett a versenyből. Ekkor szállt el a McLaren esélye a konstruktőri világbajnoki címre és Montoyáé az egyéni harmadik helyre. A második baleset Narain Karthikeyan Jordanjével történt. Ekkor ismét bejött a biztonsági autó és ez alaposan megkavarta az éllovasokat. Ebből profitált Ralf Schumacher is, aki miközben riválisai bementek a bokszba, kint maradt a pályán. Ez a húzás a bronzérmes helyet jelentette neki a végösszesítésben. Giancarlo Fisichella szerepe sem lekicsinylendő a konstruktőri világbajnoki cím megszerzésében, bár ez a verseny nem volt túl szerencsés számára. A második rajtkockából rajtoló Renault-pilóta szemei előtt végig a csapatérdekek játszottak szerepet, így egy alkalommal a bokszbeállások során feltartotta Kimi Räikkönent autójával. Emiatt áthajtásos büntetést kapott és visszacsúszott a negyedik helyre. Az ötödik helyet Christian Klien szerezte meg a Red Bullal, miközben Felipe Massa egy hatodik helyezéssel “búcsúztatja” Peter Saubert és csapatát a Formula-1-ből. A hetedik helyen a Williams-BMW partnerség utolsó versenyén résztvevő Mark Webber ért célba, az utolsó pont pedig a BAR-Hondáé lett a szépen kezdő, de kevésbé szépen teljesítő Jenson Button révén.
Nem ment jól a verseny a Bridgestone abroncsokon futó csapatoknak, hiszen Tiago Monteiro lett a legjobb helyezett pilóta a maga 11. helyével. Őt Rubens Barrichello követi a 12. helyen. Ez a nap olyan katasztrofálisra sikeredett a Ferrari számára, hogy jobb mihamarabb elfelejteni. Michael Schumacher számára az alaphangot még a verseny előtti történések megadták, amikor is útban a rajtrács felé Christijan Albers autójával szinte keresztülhajtott Michael Schumacher feje felett, végigszántva a német pilóta autóját. Így mindketten a tartalékautóval rajtolhattak el a bokszutcából. Végül úgy tetézte az amúgy is rosszul sikerült szezont a hétszeres világbajnok, hogy még a biztonsági autó mögött körözve blokkolva a fékeit kicsúszott a pályáról és végleg feladta a versenyt.
Ezzel véget ért a Formula-1 történetének leghosszabb szezona, s egy sok tekintetben új, illetve megújuló Formula-1 veszi kezdetét 2006 tavaszán. Búcsút inthetünk a V10-es motoroknak, melyeket a V8-asok váltanak fel. S a független csapatoknak is végük a Sauber, a Minardi és a BAR felvásárlásával. Illetve egy olyan új korszak következik, ahol a függetlenek, biztos pénzügyi alapokon fekszenek. A Kína Nagydíjat követően a csapatok összepakolnak, s visszaindulnak Európába, ahol megkezdik a jövő évi felkészülést.