A francia pilóta ezzel idei harmadik győzelmét zsebelte be illusztris csapattársa, Sebastien Loeb előtt. A bronzérmes helyezés Mikko Hirvonené lett.
„Nehéz rajtom volt pénteken, de sikerült jó ritmust felvenni, főleg tegnap, mikor nagyon keményen nyomtam a gázt. Nagyon boldog vagyok, és örülök, hogy megszereztük ezt az eredményt.” – nyilatkozta lelkesen a versenygyőztes francia.
Az Akropolisz Rali mindhárom napján az idén mindennél dominánsabb formáját nyújtó Citroené és pilótáié volt a főszerep. A nyitó napot Petter Solberg egy félgyári Citroennel majdnem egy perces előnnyel zárta az élen. A második nap Loebé lett, míg a harmadik napon Ogier fürödhetett dicsfényben. Ogier a győzelemért járó 25 pont mellé begyűjtötte a Power Stage győzelemért járó három bónusz pontot is. Mivel a Citroen kettős győzelmet szerzett, így 55 pontnyira növelte előnyét a konstruktőrök között a második helyen álló Ford előtt.
Sebastien Loeb-öt utolérte a murvás pályákon elsőként rajtolók balszerencséje. „Nagy csata volt az biztos, de frusztráló is, hogy nem győztünk, mivel szerintem mi voltunk a rali leggyorsabb csapata. Kétszer is mi tisztogattuk az utat, s ez nagy hátrányt jelentett. Ennél jobban már nem tudtunk teljesíteni.” – szögezte le a hétszeres világbajnok Loeb. A murvás ralikon való rajoltás rendjén pont az ilyen esetek miatt a jövő évtől változtat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Bár Mikko Hirvonen harmadik helyével dobogóra állhatott, csapattársa, Jari-Matti Latvala autója meghibásodásai révén végül csak a kilencedik helyen futott célba. A negyedik helyen első félprivát csapatként Petter Solberg és navigátora ért célba. Sikerként könyvelheti el a norvég pilóta, hogy az első nap hatalmas fölénnyel ért célba elsőként. Petter Solberget testvére, Henning követi az ötödik helyen, így szezonbeli legjobb eredményét érte el az M-Sport Stobarttal. Őt Matthew Wilson követi a hatodik helyen. A brit pilóta stabil teljesítményt nyújt, az eddigi hét versenyből haton pontszerző helyen ért célba.
Kimi Räikkönen amerikai NASCAR-os kiruccanását követően majd két hónap után a hetedik helyezett lett. Elmondása szerint várható volt, hogy nem fognak győzni. Így könnyedre vette a figurát és szépen bekocsikázott a célba. Nyolcadik helyen a Super 2000-es győztes, Juho Hanninen ért célba a Skoda Fabiával. Az utolsó pontszerző helyezés Dennis Kuipersé lett. Érdekesség, hogy Kuipers édesapja, Rene is indult a ralin, s végül a 17. helyen ért célba egy Fiesta RS WRC-vel.
2011-es Akropolisz Rali végeredménye:
1. S Ogier Citroën DS3 4:04:44,3 2. S Loeb Citroën DS3 4:04:54,8 2. M Hirvonen Ford Fiesta RS 4:04:57,8 4. P Solberg Citroën DS3 4:05:23,1 5. H Solberg Ford Fiesta RS 4:10:09,0 6. M Wilson Ford Fiesta RS 4:11:39,0 7. K Räikkönen Citroën DS3 4:13:13,7 8. J Hanninen Skoda Fabia S2000 4:16:19,0 9. J-M Latvala Ford Fiesta RS 4:17:53,1 10. D Kuipers Ford Fiesta S2000 4:19:54,4
Ezután az igazán megerőltető rali után ráfér a pihenés a világbajnoki ralimezőnyre. Így most nyári szünetre mennek a csapatok és majd csak hat hét múlva a Finn Ralin térnek vissza. Megszokhattuk az előző években, hogy a Finn Rali (2011. július 31.) a Forma-1-es Magyar Nagydíjjal egy időben kerül sorra. Ez nem lesz másként idén sem, így július utolsó hétvégéjén az autósportok rajongóinak meg kell osztaniuk figyelmüket e két versenysorozat között. Finnországban a helyi pilóták élvezik a hazai pálya előnyét, így a fordos pilóták lesznek a favoritjai a ralinak.
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták 1. S Loeb 146 pont 2. M Hirvonen 129 pont 3. S Ogier 124 pont 4. J-M Latvala 76 pont 5. P Solberg 73 pont 6. M Östberg 48 pont 7. M Wilson 36 pont 8. K Räikkönen 24 pont 9. H Solberg 20 pont 10. F Villagra 20 pont Konstruktőrök 1. Citroën 250 pont 2. Ford 195 pont 3. M-Sport Stobart 87 pont 4. Petter Solberg WRT 61 pont 5. Ice 1 Racing 34 pont 6. Munchis Ford WRT 32 pont 7. Team Abu Dhabi 19 pont 8. FERM WRT 14 pont 9. Monster WRT 8 pont 10. Brazil WRT 1 pont