A Kamaz tereprali-kamionjai az utóbbi évtizedben taroltak azokon a versenyeken, ahol elindultak, a Dakaron például 10-ből 8-szor nyertek. Azonban a gyár megítélése szerint az idei győzelem már nem volt olyan fölényes, ahogy azt megszokták, ezért komoly változásokat eszközöltek. Például egy 980 lóerő/4000 Nm csúcsteljesítményű, 12,5 literes Caterpillar blokkon alapuló Buggyra erőforrást építettek az eddig is használt Kamaz-4326-os alvázra, amely olyan nagy méretű, hogy nincs már fölötte hely az utaskabinnak.
A hátrébb került fülke más előnnyel is jár, jobb lett a tömegeloszlás, 45/55 százalék az első/hátsó tengely között. Különösen a süppedős homokban jön jól az egyenletes terhelés. A nagy sebességű szakaszokon a jobb irányíthatóság javítja a versenyképességet, szóval minden tekintetben jobb lett a Kamaz versenykamionja. A most bemutatott első prototípus még csak próbadarab, hiszen a Csehországban készített verseny-dízelmotorból saját turbófeltöltőkkel szeretnék még nagyobb teljesítményt kicsikarni – a Dakaron tehát már bőven 1000 lóerő feletti teljesítménnyel áll majd rajthoz az itt látható gép. A fülke egyébként nem saját fejlesztés, a Kamazban jelentős tulajdonrésszel bíró Daimler kínálatából, egy Mercedes Zetros teherautóról származik.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!