Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő a futam december 29-i rajtja óta lépésről lépésre igyekszik feltérképezni az afrikai terepen első ízben használt új Scania versenybeállításait. A kalocsai csapatot elsősorban a futómű állítja nehéz feladat elé, amelynek ideális beállításait – bár módosítottak a harmadik szakaszhoz képest – az utolsó marokkói szakaszra sem sikerült tökéletesre csiszolni.
A Qualisport egysége a szerdai napra előírt penzumot 4 óra 10 perc 5 másodperc alatt teljesítette, amely a kamionos kategória 4. helyére volt elég az összetettben is élen álló, pozícióját újabb szakasz-elsőséggel megerősítő Kamaz-tehetség, Anton Shibalov, valamint az MAN-es portugál Elisabete Jacinto, a tatrás cseh Tomas Tomecek mögött. Szerdai eredménye után a Qualisport továbbra is 5. a kamionos kategóriában, az előttük állomásozó Tomecektől 1 óra 14 perccel vannak lemaradva, míg az autós-kamionos összesítésben – az Africa Eco Race-en ilyen is van – a 14. helyet birtokolják. A csütörtök szünnap volt a január 9-én, Dakarban záruló összecsapáson, így a magyaroknak lehetősége nyílt a Scania alaposabb átvizsgálására is.
„Nehezen boldogulunk, ez az igazság. Tapasztaltunk némi javulást, de még több afrikai versenykilométerre van szükségünk ahhoz, hogy ehhez a terephez tudjuk igazítani a Scania beállításait. Bízom benne, hogy Mauritánia dűnéin már könnyebben boldogulunk és jönnek a remélt eredmények is. Itt, Dakhlában, a pihenőnapon alaposabb munkálatokat végeztünk a kamionon és bízunk benne, hogy érezni fogjuk a munka hatását. Az mindenképpen pozitívum, hogy az autó megbízható és látjuk azt is, hogy bőven van benne potenciál. Továbbra is tartjuk magunkat a mottónkhoz, amely szerint a jókedv meghozza a lendületet is!” – nyilatkozta Kovács Miklós, aki 2010-ben megnyerte az Africa Eco Race kamionos kategóriáját.
Az ötödik szakaszt az autós kategóriában az Overdrive-Toyotával versenyző Jerome Pelichet nyerte a futamon négy éve egyeduralkodónak számító Jean-Louis Schlesser előtt, akivel gigászi különmeccset vívnak. Schlesser 16 óra 37 perc 27 másodperces idővel őrzi a vezetést az összetettben, míg Pelichet a szakaszgyőzelemmel is csak keveset tudott faragni a hátrányából: kettejük között négy napnyi versenyzés után mindössze 10 perc 1 másodperc a különbség. Sajnálatos módon a szintén Overdrive-Toyotával versenyző, a harmadik szakasz után az összesítés 3. helyén álló Jacky Loomans kénytelen volt feladni a küzdelmet: navigátora, Frits Driesmans halaszthatatlan családi okok miatt kénytelen volt visszatérni Belgiumba, így – köszönhetően a két csapat között fennálló baráti viszonynak – a versenyző autója a Qualisport DAF szervizkamionjának trélerén folytatja az utat Dakarig. Loomansék visszalépéséből a cseh Hummer-menő, Miroslav Zapletal profitált, aki a 3. pozícióba lépett elő, hátránya 1 óra 36 perc 40 másodperc Schlesserhez képest.
A motorosok szerdán az ötödik szelektívet futották, amelyen az osztrák KTM-es, Martin Rabenlehner bizonyult a leggyorsabbnak. Náluk az összesítésben helycsere történt az élen: KTM-jével a belga Martin Fontyn az élre ugrott, így vezet két másik KTM-es, a holland Guillaume Martens és a francia Norbert Dubois előtt.
A szünnap után az Africa Eco Race mezőnye elköszön Marokkótól és Nyugat-Szaharától: egy 372 kilométer hosszú összekötő szakasz során átlépnek a rettegett dűnék hazájába, Mauritániába, ahol a tervek szerint még aznap futnak egy 161 kilométeres, homokkal és tevefüves részekkel gazdagon tűzdelt szelektív szakaszt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért