Amióta komolyan veszi a Volkswagen a Rali-világbajnokságot, nem talált legyőzőre a Polo WRC. Azonban ennek ellenére nem pihennek a mérnökök, és felfrissítették a versenyautót, amely még gyorsabbnak ígérkezik.
A Monte Carlo Ralin lehet majd először megcsodálni éles bevetésen a módosított megjelenésű versenyautót, amelynél a legnagyobb újdonság a váltó hidraulikus vezérlése, ezen felül az alkatrészek háromnegyedét módosították a hatékonyabb működés vagy épp a tömegcsökkentés érdekében. Könnyű lesz majd felismerni az új versenyautót, hiszen a dekorációt is lecserélték, a gyári pilóták és navigátoraik (Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila és Andreas Mikkelsen/Ola Floene) változatlanok.
Indiában ezzel szemben az ottani piacnak megfelelő versenysorozatot hívott életre az ottani forgalmazó, a VW Vento Kupában a lépcsős hátú Polo-ból épített versenyautók állnak majd rajthoz. Ahhoz képest, hogy állítólag az Indiában gyártott autót vették alapul, nem sok minden emlékeztet az utcai autóra. Például az Indiában nem elérhető, 1,4 literes turbós-kompresszoros négyhengeres kerül a motortérbe 6 fokozatú DSG váltóval együtt – ez a kombináció a világ más részén se létezik, hiszen az utcai autókban 7 fokozatú robotváltót adnak ehhez a motorhoz -, egyébként az FIA előírásainak megfelelően építették a biztonsági felszereléseket.
Bárki nevezhet pilótának, Junior, Profi és Mester kategóriákba sorolják a jelentkezőket előéletük/tapasztalatuk alapján, akiknek a nevezési díjon felül (3,6 millió Ft, 5,3 millió Ft, 6,3 millió Ft) még arra is fel kell készülniük, hogy minden versenyhétvége előtt 900 ezer Ft-nyi rúpiát kell letétbe helyezniük biztosítékként, amelyből levonják a versenyautó esetleges sérüléseinek javítási költségét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!