Nem olyan egyszerű volt a Ford F-150 Lightning Switchgear megépítése, mint azt az ember gondolná, hiszen az akkumulátoros-elektromos változat technikája és az F-150 Raptor felfüggesztése (ami megerősített alvázat követel meg) nem egyesíthető, így a Ford Performance az RTR műhely segítségével készített teljesen új nagy teljesítményű modellt a villanyautóból. Ezzel folytatják a villanyautók sokoldalúságát bizonyító autók sorát, amelyek közé Ford SuperVan 4.0 és SuperVan 4.2, a Mustang Mach-E 1400, a Mustang CobraJet 1400 is tartozik (néha egymásnak is eresztik ezeket a villanyautókat).
Alapvetően tesztelési célra akarják használni a Switchgeart, amellyel a jövőbeli akkumulátoros-elektromos pickup fokozott terepképességű változatára készülnek fel. Megtartották az alvázat és a hajtást, de teljesen új felfüggesztési készítettek, kiszélesítették a nyomtávot, megnövelték a rugóutakat és 7,5 centis átmérőjű Fox lengéscsillapítókat használnak – maradt a kettős keresztlengőkaros első- és a merev hátsó híd.
Az új felfüggesztés mellett a karosszérián is dolgoztak egy keveset a tereptulajdonságok javítása érdekében, a lökhárítók átalakításával növelték a terepszögeket, az első sárvédők és a plató karbonból készül a tömegcsökkentés érdekében. A küszöb alá nagy teherbírású acélcsöveket szereltek és vannak acél védőlemezek is a padló alatt a durva landolás hatásainak kivédésére. A 18 colos felnikre 37×12,5 colos NITTO Ridge Grappler terepmintás abroncsokat szerelnek, a platón jutott hely a teljes értékű pótkeréknek. Elsőként a King of the Hammers terepversenyen lehet majd látni a Ford F-150 Lightning Switchgeart, de a Ford Performance és az RTR később majd közúti versenyen is indul majd az autóval – de erről még nem közöltek részleteket.