A 2018-ban konstruktőri, 2019-ben egyéni rally világbajnoki címet szerző, és a pilóták versenyében a jövő hétvégi 2020-as WRC idényzáró monzai futam előtt is élen álló Toyota érthető módon hangsúlyos szerepet kap a FIA Rally Világbajnokság hivatalos játékában, az idén nyáron megjelent WRC 9-ben. A motorsport tevékenységének aranykorát élő japán autógyártó, amely nemrégiben azt is bejelentette, hogy a hatszoros WRC világbajnok Sébastien Ogier jövőre is a Toyota GAZOO Racing versenyistálló színeiben versenyzik majd, egészen rendhagyó bejelentést tett a játék most megjelenő frissítése kapcsán. Ez pedig nem más, mint az, hogy a vadonatúj GR Yaris Rally Concept, azaz a Toyota jövőbeni rally versenyautójának prototípusa a WRC 9 aktuális frissítésében mutatkozik be, így a gamerek és a rajongók most bepillantást kapnak a jövőbe (és virtuálisan ugyan, de hamarabb tesztelhetik az autót, mint Ogier), de épp így próbára tehetik magukat a 2020-as Yaris WRC és az 1999-es Corolla WRC virtuális volánja mögött is.
A Toyota és a játékfejlesztő NACON bejelentette a gamerek és a rallyrajongók számára, hogy FIA Rally Világbajnokság hivatalos játékában, a WRC 9-ben (amit a KT Racing fejlesztett) decembertől egy belső frissítés után már a vadonatúj Toyota GR Yaris Rally Concept versenygép is szerepel. A Toyota GR Yaris Rally Concept annak a Toyota GR Yaris utcai autónak a leszármazottja, amit az autós kiadványok széles köre kategóriájának legjobb sportkocsijának tart a piacon.
Mivel a Toyota GR Yaris a „WRC szülötte”, így a Toyota és a NACON együttműködésével a WRC 9-be bekerült különleges autó nemcsak a rajongókat töltheti el izgalommal, hanem megvalósítja a Toyota azon célját, hogy még jobban elkötelezze rajongótáborát. Mindezek mellett az autó szereplése izgalmas bepillantást enged a Toyota rallyautók jövőjébe is.
Egy igazi Toyota GR Yaris utcai sportautó a tét
A Toyota GR Yaris Rally Concept inspirációjául a Toyota GR Yaris World Rally Car prototípus szolgált, melynek tesztelése az idei évben folyt. A TME a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Teammel, a GAZOO Racing Companyval és a NACON-nal együttműködve dolgozott azon, hogy a közös álom valósággá váljon. Így az idei szezon eSports WRC bajnokságának abszolút győztese egy vadonatúj Toyota GR Yarist nyerhet. Ritkán fordul elő, hogy a videojátékok rajongói a termék ilyen korai életciklusában kipróbálhassák egy újonnan bemutatott utcai vagy versenyautó videojáték-változatát. A Toyota azért mutatta be már most a Toyota GR Yaris WRC speciális rallyváltozatát a WRC 9-ben, az utcai változatot pedig a Gran Turismo Sportban, hogy demonstrálja a vállalat elkötelezettségét az e-motorport iránt, és örömet szerezzen a rajongóknak a világ minden táján.
A Rally Világbajnokság tüzében kovácsolódott utcai sportautó
A Toyota elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda számára személyes ambíció volt, hogy a Toyota húsz év óta először egy teljesen saját készítésű sportkocsit tervezzen. Ez a lelkesedés tovább fokozódott, amikor a TOYOTA GAZOO Racing WRT 2018-ban megnyerte a WRC világbajnokságot az autógyártók mezőnyében. Ez az autó a Toyota GR Yaris, melyet teljesen nulláról kiindulva terveztek arra a célra, hogy a legmagasabb szintű versenyeket is megnyerje. A 2008-ban színre lépett GR Supra után a GR Yaris a Toyota második globális GR modellje. A GR Yaris alapjául egy olyan különleges platform szolgál, amely az új generációs, ferdehátú Yarisban bemutatkozott új GA-B platformot kombinálja a Corollában és a C-HR-ben használt GA-C platform hátsó részével. A rallycsapat ajánlására fontos volt a kis tömeg; ez leginkább az alumínium karosszériaelemekben és a szénszálas kompozit tetőben érhető tetten, habár a súlycsökkentés az autó minden elemében elsőrendű fontosságú szerepet kapott. A lehető legjobb aerodinamikai jellemzők érdekében a karosszéria kialakítása különleges: habár az új, ferdehátú Toyota Yaris szolgált alapként, a sportkocsi nem öt-, hanem háromajtós, tetővonala pedig alacsony és ívelt. Így a tető a légáramlatot a hátsó, leszorító erőt termelő légterelőre vezeti. A karosszéria alsó része (akárcsak a versenyautó esetében) a GR Yarison is a hatásosan vezeti el a levegő áramlását a kocsi oldalán.
A motor egy vadonatúj, 1,6 literes, háromhengeres, turbótöltésű egység. Ez a világ legerősebb háromhengeres motorja, valamint a legkeskenyebb és legkönnyebb 1,6-os turbó. Teljesítménye 261 lóerő, nyomatéka 360 Nm, és megfelel a WRC2 előírásainak. Mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a Toyota GR Yarist, aminek végsebessége elektronikusan leszabályozva 230 km/óra. A motor konstrukciójában a versenysportból közvetlenül átvett megoldásokat alkalmaztak, ilyenek a golyóscsapágyazású turbótöltő, a nagy átmérőjű kipufogószelepek, és a dugattyúk multi-jet olajbefecskendezéses hűtése. A Toyota GR Yaris tömeg/teljesítmény aránya kiváló, menetkész tömege mindössze 1280 kg, így mindössze 4,9 kg esik 1 lóerőre. A motor erejét a Toyota új, elektronikusan vezérelt GR-FOUR állandó összkerékhajtása továbbítja. További, a versenysport által inspirált tulajdonság, hogy a körülményeknek megfelelően háromféle első/hátsó nyomatékeloszlás választható: Normál (60/40 első/hátsó nyomatékeloszlás), Track (50/50) és Sport (30/70).