A Seat Leon Eurocup volt a gyermekszobája annak a szabályrendszernek, amely most TCR International néven fut és a WTCC-hez képest olcsóbb, megfizethetőbb, de ugyanolyan izgalmakat kínáló versenysorozatot ígér. Több gyártó is színre lép ebben a kategóriában, és most a Volkswagen is elkészítette a gyári építésű gépét. Amikor tavaly nyáron megmutatták az autót, még arról volt szó, hogy külön márkakupát is indítanak, de ebből nm lett semmi, úgyhogy az idei évre tervezett 20 VW Golf GTI TCR versenyautót mind magán versenyistállóknak ajánlották fel – az összes gazdára talált.
Alig kellett egyedi alkatrészt fejleszteni, egyszerűen átvették a vele azonos alapra épülő Seat Leon versenyautó biztonsági- és futóműalkatrészeit. Mindezt egy alaposan kiszélesített kerékjáratokkal rendelkező ötajtós karosszériába pakolták, és elöl hátul a szabályzatban megengedett méretű légterelőket alkalmaznak. A motortérben dolgozó 2,0 literes turbómotor 330 lóerős, az utcai autóhoz képest több, mint 300 kg-mal ment lejjebb a saját tömeg annak köszönhetően, hogy teljesen kipakolták az utasteret, fontos változás még, hogy hatfokozatú, szekvenciális váltó került a motortérbe.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!