Pár nappal azt követően, hogy bemutatta a következő benzinmotoros – de azért szintetikus üzemanyaggal is használható – 911 GT3 Cup versenyautó új generációját, a Porsche igazgatótanácsa zöld utat adott a hosszú távú versenyzés világába való visszatéréshez, azaz a FIA WEC és az észak-amerikai Imsa bajnokság szabályainak megfelelő benzin-elektromos hibrid versenyautó fejlesztéséhez.
Mindkét bajnokságban komoly sikereket ért el a stuttgarti márka (rekordtartó 19 győzelemmel Le Mans-ban), és az egységes LMDh-szabályzat olyan szintre csökkenti a költségeket, hogy érdemesnek látja az erőfeszítést a Porsche. Az egyelőre névtelen autóról azt tudni, hogy 1 tonna lesz a tömege és 680 lóerő a rendszerteljesítménye; mindezt a szabályzat írja elő.
A benzinmotoros 911 GT3 Cup és a villanymotoros Formula-E csapat mellé érkezik majd a benzin-elektromos hibrid hajtást használó LMDh-program, ezzel a Porsche mindhárom, általa támogatott hajtásmódot lefedi a motorsport világában.