Még a Lexus LFA szuperautó fejlesztésével egy időben készítették el a versenyautó változatot, amelynek már épp a bemutatása következett volna, amikor felsőbb szinten megszületett a döntés, hogy a Toyota konszern az LMP1-es kategóriában versenyez majd (a később TS030 néven bemutatott prototípussal), a túraautóra nincs szükség.
A Lexus LFA GTE változatát tehát jegelték, az elkészült példányt pedig azóta is valahol a Toyota Motorsport németországi bázisán tárolják – most is csak a Race Car Engineering nevű újságból értesülhettünk a létezéséről.
Mindezt annak ellenére, hogy nem kevés pénzt költöttek az autóra, amelynek teljesen egyedi karosszériáját rengeteg, a szélcsatornában eltöltött óra alatt tökéletesítettek, és az utcai autótól teljesen eltérő felfüggesztést is kapott. Érdekes módon pontosan ez a rengeteg fejlesztőmunka okozta a Lexus LFA GTE vesztét is, hiszen az utcai autó is méregdrága volt, a versenyautó még sokkal több pénzbe került volna. Csak olyan áron tudták volna adni az autót a privát csapatoknak, amelyet azok egészen biztosan nem fizettek volna meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!