A 2021-es szezon végén kiszáll a Honda a Formula-1-ből, azaz már nem fejleszti ki a következő generációs – olcsóbb – erőforrását a sorozat számára. A hivatalos indoklás szerint a tüzelőanyagcella és az elektromos autók fejlesztésére koncentrálja erőforrásait, mert az illik a cég jövőképébe, miszerint 2050-re karbonsemleges vállalkozás akar lenni.
Szóval október másodikán az 1,6 literes V6-os turbómotorral szerelt hibrid hajtás nem volt elég környezetbarát a Hondának, ehhez képest október harmadikán bejelentették, hogy az IndyCar versenysorozat számára új, 2,4 literes V6-os biturbóval szerelt hibrid hajtást fejlesztenek, és 2023-tól kezdődően öt éven keresztül szállítják is azt csapatok számára. Mintha előző nap nem ők kommunikálták volna, hogy az ilyesmi nem összeegyeztethető a cég terveivel…
Minden bizonnyal a kommunikációs osztály próbálta a környezettudatosság leplébe burkolni a döntés indoklását, amivel csodálatos öngólt sikerült rúgniuk alig egy nappal később. Talán nem merik bevallani azt, ami sokak számára nyílt titok, azaz nagyságrendileg 1 milliárd dollár elköltése után megunták, hogy az F-1-ben csak másodhegedűs szerep jut nekik, és nem biztos, hogy további invesztíciókkal ez hamarosan megváltozhat. Ellenben az IndyCarban viszonylag olcsón (nagyobb darabszám, hosszú évekre befagyasztott konstrukció) megússza a motorszállítást a Honda, és csak a Chevrolet-val kell megküzdenie motorszállítóként.
A pénz érthetőbben beszél, mint a Honda kommunikációs osztálya.
A 900+ lóerős hibrid hajtás nem illik a Honda jövőképébe, ezért fejlesztenek egy másik, 900+ lóerős hibrid hajtást
2020. Október 05. 05:14