Red Bull Racing

Az egy évvel ezelőttihez hasonlóan a Red Bull látszólag idén sem brillírozott az előszezoni teszteken, amiből az a tanulság, hogy akárcsak akkor, az eredmények most is megtévesztők lehetnek. A még mindig a 2009-es RB5-ös leszármazottjaként megtervezett RB7-es a hosszú etapokon viszonylag kíméletesen bánt a gumikkal, de a Red Bullra vár egy olyan kihívás, amivel közvetlen ellenfelei már találkoztak, mégpedig a KERS. Ezzel muszáj lesz megbarátkozniuk, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy olyan sok pozíciót veszítsenek a rajtoknál, mint két éve. Mivel Sebastian Vettelnek (1) világbajnokként sem biztosítanak előjogokat, a csapaton belüli versengés közte és Mark Webber (2) között a tavalyi szellemben folytatódhat.

McLaren

A ránézésre radikálisan újszerű (a szkeptikusok szerint viszont profilból a 16 évvel ezelőtti Benettonra emlékeztető) MP4-26-os tesztelésével sokat nyűglődött a McLaren: a krónikus kilométerhiány mellett visszatérő balanszproblémákkal is küszködtek, a hosszú etapjaik pedig már-már gyanúsan gyatrán alakultak. A csapatnak nem tett jót, hogy közvetlen riválisaihoz képest egy héttel később rukkolt elő új autójával, mert emiatt – legalábbis átmenetileg – lépéshátrányba került. Jenson Button (4) napja azonban felvirradhat a vezetési stílusának kedvező Pirelli gumik jóvoltából. Lewis Hamiltonnak (3) vigyáznia kell majd az abroncsokra.

Ferrari

Az új Ferrari konzervatívnak tűnő műszaki koncepciója elsőre sokaknak csalódást okozott, ahogy az is, hogy a Scuderia nem tért át a trendi vonórudas hátsó futóműre. Ez azonban a 150° Italia tempóján cseppet sem látszott meg: Felipe Massa (6) és Fernando Alonso (5) a rövid és hosszú etapokon egyaránt ijesztően gyors volt vele. Ami rossz hír az ellenfeleiknek, mert mindenki tudja, hogy a megfelelő fegyverrel a kezében Alonso megállíthatatlan, Massát pedig hagyományosan tuningolja, ha vállvonogatva leírják, s a tavalyi szezonja után ismét ez történt vele.

Mercedes GP

A Mercedes látszólag erős volt az előszezonban – a jerezi és barcelonai összesítésben is a 2. helyen végeztek –, Norbert Haug mégis nyíltan elismerte, hogy a W02-es akkori változatával egy versenyen még a legjobb tíz közé sem férnének be. Mivel az autó vészes gyorsasággal zabálta a gumikat (különösen a hátsókat), ráadásul a hűtéssel is meggyűlt a bajuk, a Mercedesnél minden reményüket a csak később elkészülő, eredetileg Bahreinre várt átfogó aerodinamikai frissítésbe vetették. Útközben Michael Schumacher (7) is lejjebb adott a céljaiból, a vb-cím helyett már csak egy-egy futamgyőzelemben bízva, de egy biztos: Nico Rosberggel (8) szemben lesz mit bizonyítania.

Renault

Az R31-es forradalmian új, előrevezetett kipufogójától nemcsak a szaksajtó volt hangos, hanem a pálya is, a Renault ugyanis ezzel a technikai megoldással hallhatóan nagyobb zajt csapott, mint a hagyományos konstrukciójú autók zöme. Az enstone-i mérnökök frappáns ötlete azonban egyelőre kétélű fegyvernek bizonyult: a padlólemez alá áramló nagy energiájú gáz a kanyarokban különösen érzékennyé tette a Renault-t a gázelvételre. Az immár nem francia, hanem brit licenccel induló, a Group Lotus által támogatott csapat így is jól szerepelt a teszteken, s már csak az a millió dolláros kérdés, hogy a rutinos, de kissé szürke Nick Heidfelddel (9) mennyire sikerül pótolniuk Robert Kubicát, Vitaly Petrov (10) eredeti csapattársát.

Williams

Az FW33-as hátsó része a leültetett sebességváltó, a hozzá kapcsolt vonórudas futómű és az ijesztő szögben álló féltengelyek jóvoltából szinte rémisztően üresnek tűnik (ami aerodinamikailag örömhír, legalábbis papíron), de bármilyen potenciál is rejlik az autóban, az állandó műszaki hibák – főleg a rakoncátlankodó KERS és a mozgatható hátsó szárny – alaposan megkeserítették a Williams felkészülését. Az újoncokat, a Lotust és a Virgint leszámítva egyedül ők tudtak gyorsulni Jerezben a tavalyihoz képest, az a körülmény azonban, hogy a Williamst tőzsdére vitték, sokakban kétségeket ébresztett a csapat anyagi biztonságával kapcsolatban. Rubens Barichello (11) és Pastor Maldonado (12) a két pilóta.

Force India

A Force India kifejezetten gyengének tűnt az előszezoni teszteken, ráadásul a túlmelegedés és más hasonló, megszokott gyerekbetegségek mellett akadt néhány különös problémájuk is a felkészülés során, például amikor Paul di Resta (15) Barcelonában a beragadó gázpedál miatt végezte a kavicságyban. Mindez tovább erősítette azt a gyanút, hogy az istálló nem tudta kiheverni a Sauberhez tavaly távozó technikai igazgató, James Key elvesztését, s így nem lesz képes folytatni az elmúlt három évben töretlen menetelését sem a rajtrács eleje felé, legyen bármilyen gyors Adrian Sutil (14).

Sauber

A tavalyi újonc csapatokat leszámítva a Sauber érte el a legrosszabb időeredményt Barcelonában, ráadásul Kamui Kobayashi (16) és Sergio Pérez (17) közvetlenül egymás mögött végzett az összesített tabellán, ami arra utal, hogy nem sok tartalékot hagytak az autóban. Cserében viszont úgy tűnt, a C30-as koptatja legkevésbé a gumikat. A csapat viszont, immár nevében is szakítva a BMW-vel, Peter Sauber áldásos tevékenységének hála gazdaságilag stabilabb lábakon áll, mint egy évvel ezelőtt, amikor az autójukon szinte egyáltalán nem volt szponzori matrica.

Toro Rosso

Miután tavaly, a megváltozott szabályok miatt először kellett önállóan, a nagy testvér Red Bull nélkül megépítenie az autóját, a Toro Rosso idén egy lépéssel tovább ment, s az STR6-os dupla padlólemezével előhúzott egy meglepő nyulat a cilinderéből. Ehhez alaposan felturbózták a bicesteri aerodinamikai részlegüket is, és két műszakban járatták a szélcsatornájukat. Hogy a tavalyival megegyező versenyzőpárossal, Sebastien Buemivel (18) és Jaime Alguersuarival (19) (amelyet a pénteki edzésnapokon bevetésre kerülő Daniel Ricciardóval egészítettek ki) mire lesznek képesek, egyelőre homályos – ők mindenesetre a konstruktőri 8. helyet szemelték ki maguknak.

Team Lotus

Tony Fernandes csapata az előszezonban leginkább a Group Lotusszal a névhasználati jog kapcsán folytatott bírósági csetepaté révén szerepelt az újságokban, holott az autójuk több figyelmet érdemelt volna: a T128-as végre ránézésre is megfelel a modern F—1 műszaki követelményeinek, ami meglátszik az időeredményeiken. Arról még nincs szó, hogy Jarno Trulli (20) és Heikki Kovalainen (21) a nagyokkal fog csatázni, a középmezőnyhöz azonban biztosan közelebb kerülnek majd. S ki tudja, onnan mi csurran-cseppen nekik?

HRT Hispania

Aki bújt, aki nem… A Hispania váratlanul felszívódott a barcelonai paddockból a tesztelés utolsó napján, megerősítve a kétségeket azokban, akik kezdettől fogva a bevallottan pénzhiánnyal küszködő csapat megszűnésétől tartottak. Bár a teszteken kipróbálták a Midland 2006-os tesztpilótáját, Giorgio Mondinit is, végül Tonio Liuzzit (23) szerződtették Narain Karthikeyan (22) mellé. Az új autót csak március elejére rakták össze.

Virgin

Annak dacára, hogy az MVR-02-eshez története során először a diffúzorba vezetett kipufogót építettek, követve a tavaly kialakult trendet, az immár részben az orosz Marussia által tulajdonolt Virgin új autója a Lotuséval ellentétben boxutcaszerte csalódást keltett, mert túlságosan hasonlít nem túl sikeres elődjére. Ahhoz hasonlóan ezt is kizárólag számítógépes áramlástani modellezéssel tervezték, ami — bármit állítson is a technikai igazgató, Nick Wirth — egyelőre nem bizonyítottan működő módszer. A dolog jelenleg úgy áll, hogy a Virgin a Lotustól is le fog szakadni. Timo Glock (24) és Jerome d’Ambrosio (25) a két pilóta.