Nem sikerült privát befektetőt találnia a Volkswagen Motorsport részlegének, így teljesen visszavonultak a rali-világbajnokságból, és nem is homologizálták már az új szabályoknak megfelelően felépített, készre fejlesztett versenyautót. Azonban a Volkswagen Polo GTI RX-et elnézve úgy tűnik, nem megy teljesen veszendőbe a munka, hiszen a szigorú FIA biztonsági előírások szerint megépített karosszéria ugyanaz a ralikrossz-autónál is, mint a raliautónál.
Fontos eltérés, hogy a WRC-ben 1,6-os turbómotorokat használnak szűkítővel, a ralikrossz-világbajnokságban pedig 2,0 literes motorok repítik az autókat, jelen esetben például 1,9 másodpercig tart a 100 km/h-s sebesség elérése, a csúcssebesség azért csak 200 km/h, mert itt jobban számít a gyorsulás. A saját tömeg 1,3 tonna.
Az idei WRX (World Ralicross) versenysorozatban két VW Polo GTI RX áll majd rajthoz, az első két szezont DS3-as versenyautóval megnyerő, 2003-ban a WRC bajnoki címet is elhódító Petter Solberg csapattársa a 28 éves svéd Johan Kristoffersson lesz, aki korábban több svéd ralikrossz versenyt és olasz túraautó versenyt is megnyert.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!