Jövőre kezdődik a hibrid korszak a rali-világbajnokság történetében, így búcsúzni kényszerülnek az eddigi nagymenők, mint a Ford Fiesta WRC. A 2011-es Svéd Ralin rögtön győzelemmel debütált autó az elmúlt évtizedben összesen 475 futamgyőzelmet szerzett a különböző bajnokságokban, és 3 vb-címet is bezsebelt.
Az M-Sport műhely építette meg az autókat a kölni gyárból szállított karosszériák alapján, összesen 71 példányt, ezek közül 38-at a gyári csapat számára; ma még 50 van használatban, 16 épp nem aktív, 5 pusztult el balesetben vagy tűzben – a 10-es számú példányt egy súlyos balesetet követően új karosszériával újjáépítették, ma Franciaországban versenyez.
Mostanáig összesen 1349 ralifutamon vett részt a Ford Fiesta WRC, összesen 3147 rajtot teljesített, amelyek közül 475-öt megnyert, 1073 alkalommal került dobogóra és 3757 gyorsaságin bizonyult a legjobbnak. A 24-es alvázszámú példány a rangidős, a 2012-es Portugál Rali óta 164 ralin indult és 13-at nyert meg – jelenleg Skóciában és Észak-Írországban indul. A legrövidebb élete a 40-es alvázszámú példánynak volt, a 2015-ben legyártott új autót a Finn Rali előtesztelésén totálkárosra törte Alexey Lukyanuk.
A legkalandosabb élete a 29-es alvázszámú példánynak volt, a brit PX61 AYK rendszámot viselő autónak volt, amelyet 2012-ben gyártottak, és Petter Solberg, Juho Hänninen, Elfyn Evans és Henning Solberg is versenyzett vele. Aztán a 2015-ös Mexikó Ralin Ott Tänak a „Los Mexicanos” gyorsaságin egy 6 méter mély víztározóba esett, ahonnan 11 óra után halászták ki az autót. Az M-Sport szerelői ezt követően váltóval együtt kicserélték a hajtásláncot, a turbófeltöltőt, a hűtőrendszert, a kábelköteget, a benzintankot és az üzemanyag-ellátó rendszert, az üléseket hajszárítóval mentették meg. Mindezt a szabályok által megengedett 3 óra szerelési idő alatt csinálták meg a szerelők, az autó saját erőből hajtott a Parc Fermé-be, így versenyben maradt, és a 22. helyen zárta a futamot, a pilóta pedig új becenevet kapott: Ott Titänak…
Jövőre már a háromajtós karosszériával rendelkező Puma Rally1 Hybrid-del indul a Ford a rali-világbajnokságon, a 380 lóerős 1,6-os turbómotor mellett egy 136 LE/180 Nm teljesítményű villanymotor hajt, az akkumulátor 3,9 kWh kapacitású és 25 perc alatt lehet feltölteni. A Rally1-es autókat már teljes egészében szintetikus/bio-forrásból származó, fenntartható benzinnel üzemeltetik majd.