Lord Paul Drayson, autóversenyző, üzletember, korábbi brit tudományos miniszter határozta el, hogy ideje megdönteni az 1974 óta érvényben lévő FIA elektromos autó sebességrekordot.
Ennek érdekében először is autót készítettek, hivatalosan Drayson B12 69/EV az autó neve, nemhivatalosan Lola-nak becézik. A Le Mans Prototype kategória szabályainak megfelelően készített, 1 tonna tömegű, 850 LE teljesítményű, 30 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt versenyautóval aztán a brit légierő Elvington Repülőterén próbálkoztak a rekorddöntéssel, sikerrel.
A három kilométeres kifutón oda-vissza megtett futamok átlaga 204,185 mérföld/óra, azaz 328,53 km/óra az új FIA világrekord. Ehhez egyébként a Michelin által készített, titkos összetételű keverékből sütött abroncsokat használtak. A rend kedvéért érdemes megjegyezni, hogy például az USA-ban, a Bonneville kiszáradt sóstó medrében már 400 km/óránál is gyorsabb sebességet is elértek már elektromos autóval, azt a rekordot azonban nem az FIA hitelesítette.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!