Olaf Manthey túraautó-versenyző 1996-ban alapította meg a Manthey Racing nevű versenyistállóját kifejezetten azért, hogy Porsche versenyautókat fejlesszen és üzemeltessen. Akkor mélyítette el a kapcsolatát a gyárral, amikor 1999-ben felkérést kapott a gyártól, hogy az új vízhűtéses 996 GT3-R versenyautót Le Mans-ban indítsa. Mivel sikeresnek bizonyult a közös munka, és a gyár mérnökei is értékelték a független fejlesztők ötleteit, a Porsche 2013. december 17-én vásárolta meg a csapat 51%-át.
Szóval manapság már félig-meddig gyári alakulatról beszélhetünk a Manthey Racing kapcsán, így azon se szabad meglepődni, hogy a cégalapítás negyedszázados évfordulójára 30 példányban készülő versenyautó megjelenését Grant Larson gyári formatervező készítette el. Még az előző generációs Porsche 911-es, annak is a GT2 RS Clubsport változata jelenti az alapot, a 3,8 literes biturbó boxermotor legnagyobb teljesítménye 700 lóerő. Műszakilag különleges megoldás a középre – az ülés mögé – szerelt vízhűtő jelenti, ami a nagy méretű oldalsó légbeömlőket indokolja, az első lökhárító légbeömlői így szinte teljes egészében aerodinamikai funkciót töltenek be, az itt beáramló levegő felfelé távozik még a szélvédő előtt. Annak köszönhetően, hogy a kiegészítő hűtők a középső légbeömlő mögé költöztek, a szélső nyílásokon hideg levegő áramlik az első fékekre, amelyeknek így sokkal stabilabb a hőmérsékletük. A szuperszéles hátsó résznél is optimalizálták a szellőzőnyílások kialakítását, a diffúzor közepén helyezték el a kipufogó-végződéseket.
A Manthey Racing harminc példányra limitálja a Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 darabszámát, a sorszámot az FIA-előírásoknak megfelelő bukókereten helyezik el, az alapár adók nélkül 525 000 euró, azaz 186 millió Ft. Már várják a megrendeléseket, az első ügyfélautók átadására 2022 elején kerül sor. Ez a limitált széria jelenti egyébként az előző, 2011-ben bemutatott Porsche 911-generáció hattyúdalát.