Az orr-középmotoros Corvette-ekkel is sikereket ért el a Chevrolet, azt a sikerszériát a GTLM kategóriának megfelelően felépített Corvette C8.R versenyautóval kívánta folytatni a gyár, amely a kategória megszűnése miatt búcsúzik. Az utóda a 2024-es szezonban lép majd pályára, a Z06 GT3.R versenyautót már teljes mértékben az FIA GT3 szabályzatnak megfelelően építették meg, így azzal világszerte lehet majd indulni a megfelelő bajnokságokban. A 2023-as Daytona-i 24 órás verseny előtt mutatta meg az autót a Chevrolet, mivel 1 év múlva itt lesz majd az autó első éles szereplése.
A Chevrolet Corvette Z06 GT3.R versenyautó egész közel van az utcai változathoz, például a felfüggesztésben csak a rugókat és a lengéscsillapítókat cserélik le, és nagyobb kerék-beállítási tartományt tesznek lehetővé. Új a fékrendszer, a 18 colos felniket a C8.R-ről veszik át, az aerodinamikai csomagot az utcai autó fejlesztésével megbízott mérnökök készítették, akik megnövelték a fékekre levegőt szállító légcsatornák méretét is. Az 5,5 literes szívó V8-as alkatrészeinek 70%-a megegyezik az utcai autóéval, ezek közé tartozik a főtengely, a hajtókarok, a hengerfejek, a befecskendezőszelepek, a tömítések, a különféle érzékelők. A karosszériavázba integrált acél bukókeret és az ajtó közé alumíniumból készített méhsejt-szerkezetű energiaelnyelő elemet tesznek. Az első digitális szimulációkat már 2021-ben elkezdték az autóval, a prototípus 2022 szeptemberében lett működőképes, 2023 folyamán egész versenytávok futásával folytatják a fejlesztést.