100 évvel ezelőtt a Strasbourg körüli utakon kialakított pályán rendezték meg a Francia Nagydíjat, amelyen először állt rajthoz Aston Martin gyári csapat, a 60 körös, 800 km-es távon futott versenyen 2 autót indítottak, mindkettő motorhiba miatt kiesett – a 18 indulóból csak 5 ért célba. Louis Zborowski báró kérésére építette Lionel Martin a versenyautót, a 10 000 fontos költségvetésbe belefért az új, 16 szelepes, 2 felülfekvő vezérműtengelyes motor kifejlesztése is, és a 2 autó megépítése. Eredetileg egyébként az 1922-es Isle of Man TT-n akartak indulni az autókkal, de azok nem készültek el időben.
Az Aston Martin versenyautó 1486 köbcentis 4 hengeres motorja 55 lóerőt teljesít 4200/perces fordulaton, a voiturette-stílusú karosszériával a saját tömeg mindössze 750 kg – ez 45 kg-mal alacsonyabb a mai F-1-es versenyautó tömegénél –, és közel 140 km/órás csúcssebesség elérésére képes a gép. A TT1-es, Zöldborsó becenevű eredeti versenyautót Sebastian Vettel vezette körbe a 2022-es Francia Nagydíjnak helyt adó Paul Ricard versenypályán.