A hetvenes-nyolcvanas években próbálkoztak a motorkerékpár-gyártók a Wankel-motoros gépekkel, de senkinek sem sikerült sikeres modellt készítenie ilyen technikával. A francia Furion Motorcycles nevű startup most mégis egy ilyen géppel próbálkozik, ráadásul rögtön hibrid hajtással is megfejelve – épp csak pénze nincs a fejlesztésre, ezért közösségi finanszírozással próbálkoznak.
Egy kéttárcsás, 654 köbcenti kamratérfogatú Wankelmotor a belső égésű erőforrás 125 LE (9000/perc) és 105 Nm (6000/perc) teljesítménnyel, emellett van még egy 55 LE/100 Nm teljesítményű villanymotor is, ami önmagában is képes hajtani a hátsó kereket, a rendszerteljesítmény 180 LE/205 Nm. Az akkumulátor kapacitása nem teszi lehetővé a hosszabb elektromos közlekedést, de például városban pár kilométert meg tud így tenni a gép. Spórolós módban a 16 liter benzinnel 400 km a hatótávolság, és van Verseny-mód is, amikor a maximális teljesítményre helyezi a hangsúlyt az elektronika.
A Furion Motorcycles egyébként két műszaki iskola, több cég összefogása, összesen 56-an dolgoznak a projekten, köztük Adrien Chareye (négyszeres Supermoto világbajnok) aki a kezelhetőségért felel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!