Mindkettő akkumulátor töltöttségi állapotát külön mutatja a műszeregység. Fotó: Balogh Bence

Kínában minden más, mint Európában, de a NIU sztorija még így is a hihetetlen kategóriába tartozik: a 2014-ben, a részben amerikai tőkéből megszületett start-up vállalkozás az idei első félévben már 17 millió dolláros adózás utáni eredményt ért el! A sikersztori alapja természetesen a kínai piac, de vannak olyan európai országok, ahol a NIU elektromos gépeiből már többet adnak el, mint a japán gyártók jól bevált, belső égésű motoros robogóiból! Így érthető, hogy nálunk is megvetette a lábát a márka, amelynek kínálatában az egészen egyszerű mopedet éppúgy megtaláljuk, mint a topmodellek közé tartozó NQi GT Prót, amelynek tesztpéldánya Magyarországon első kétkerekűként kapott zöld rendszámot.

Csúszásgátlós gumibetét védi a taposót. A csatlakozó lehúzása után már vihetjük is az akkumulátort tölteni

Az elöl-hátul 12 colos kerekeken gördülő újdonság méretét tekintve egy 125-ösnek felel meg, csakhogy a hajtásról itt a Boschtól érkező 3,5 kW-os (4,76 lóerő) agymotor felel, amelyet két Panasonic akkumulátor lát el energiával. Az egyik telepet a taposó, a másikat pedig az ülés alatt találjuk, vagyis használható méretű csomagtartó híján a gyári topcase megrendelése tulajdonképpen kötelező. Ugyanakkor a töltés nem fogja kiverni a biztosítékot senkinél, itt nem kell küzdeni gyorstöltőkkel, applikációkkal és egyebekkel, mint az elektromos autóknál. Az akkumulátorok kivehetők, vagyis fel lehet vinni a lakásba vagy az irodába, hogy aztán kb. 7 óra után elérjék a 140 kilométer megtételére elegendő maximális kapacitást. Mivel normál módban kissé vérszegénynek tűnik a 159 kg-os modell, érdemes Sport programban használni, hiszen ilyenkor érhető el a 70 km/órás csúcstempó, ami egyértelműen kell ahhoz, hogy városban biztonságosan tudjuk tartani a többi közlekedő sebességét. A kétszemélyes, meglehetősen komfortos ülés mellett említésre méltó, hogy az alacsony súlypont miatt nagyon stabilnak érződik a NIU, fékei pedig ha nem is kiemelkedők, de abszolút hozzák a kategóriától elvárható szintet. Érdekes, hogy a kompakt felépítés ellenére 190 centis vezető is jól elfér a modellen, az idomzat kialakításánál szemmel láthatóan ügyeltek arra, hogy magasabb termetűeknek is kényelmes legyen.

Az NQi GT Pro 1 879 990 Ft-os ára ugyan nem kevés, de ha körbenézünk a piacon, valamelyest árnyaltabb lesz a helyzet: általánosságban véve a robogók igencsak drágák a klasszikus motorkerékpárokhoz viszonyítva, mindezt pedig tetézi az elektromos hajtás is. Ugyanakkor, ha valaki ekkora összeget tud áldozni egy olyan járműre, amely alapvetően városba való, a fenntartási költségekre biztosan nem lesz panasza. A jelenlegi áramdíjak mellett egy ilyen elektromos géppel kb. 200 Ft-ból tudunk megtenni 100 kilométert!

NIU NQi GT Pro
Max. teljesítmény: 3,5 kW (4,76 LE)
Hossz./szél./mag.: 1800/740/1185 mm
Tengelytáv: 1280 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Gumi elöl/hátul: 90/90 R12/120/70 R12
Tömeg: 110 kg
Alapár: 1 879 990 Ft