Jobb aerodinamikai teljesítményt ígér a Yamaha a 2020-as modellévre megújított YZF-R1 és YZF-R1M motorkerékpároknak, egészen pontosan 5,3%-os javulást ígérnek az új légterelőkkel (az R1M-nél új karbon elem csatlakozik az utasüléshez).
A 998 köbcentis négyhengeres blokk változatlan, de új a hengerfej, a befecskendezőrendszer és a vezérműtengelyek profilját is módosították, az eredmény változatlan 200 lóerős teljesítmény 13 500/percnél, a változás annyi, hogy már Euro V-ös tisztaságúak a kipufogógázok. Elektronikus az összeköttetés a markolat és a pillangószelep között, finomabb gázreakciókat ígér a gyár – és alacsonyabb tömeget.
Újak az elektronikus beavatkozók, a fékvezérlés együtt dolgozik a motorfék-menedzsmenttel, és a Yamaha Ride Control rendszeren keresztül állítható a beavatkozás mértéke, ugyanez elmondható az R1M Öhlins lengéscsillapítóiról is – az R1 KYB rendszert kap.