Képzeljenek el egy menetkészen több mint 3 mázsás motort, 1,7 méteres tengelytávval és 240 mm széles hátsó gumival! Ennek fényében nem meglepő, hogy a menetpróbán a mögöttem lévő újságíró – aki egy Sportsterrel jött – egyenesen azt mondta, hogy úgy motoroztam fel végig a hegyre, mint aki minden kanyarban szenved.
Való igaz, a szűk fordulók igazi ellenségei ennek az új Harleynak! Még sosem szikrázott ennyit alattam egyetlen lábtartó sem, a menetpróba kanyargós részén mindenhol a koptatócsavarig döntöttem a gépet. Pedig nem véletlenül csaptam le erre a motorra: ez egy merész, szinte provokatív külsejű jármű, amely úgy hordozza magán a gyártó klasszikus jegyeit, hogy közben látszik rajta, teljesen új modellről van szó.
Mérlegen a Breakout előnyei és hátrányai
Én kifejezetten nagyra értékelem, hogy a Harley a legutolsó részletre is kiterjedő gondossággal dobja piacra modelljeit. Talán nincs is más tömeggyártó, amely ilyen szép krómozást használna, a bőrülés pedig inkább tűnik kézműves terméknek, mintsem sorozatgyártású ülőalkalmatosságnak. Érdemes megnézni a tankon lévő márkajelvény és a blokk kialakítását, és rögtön szívünkbe zárjuk a motort. A Softail család legfeltűnőbb darabja tehát nem éppen átlagos motorkerékpár, aki szereti magára vonzani a figyelmet, az ne is keresgéljen tovább! A bökkenő mindössze annyi, hogy az üléspozíció már viszonylag rövid idő után kényelmetlenné kezd válni, és hogy ezen a motoron nincs sok „fészkelődési” lehetősége a vezetőnek.
A gyönyörű dragbar kormány borzasztó messze van az üléstől, szerintem átlagos termetűeknek meggyűlik vele a bajuk. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a lábtartók miatt igencsak előre kell tolni a lábainkat, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy a Breakout inkább rövid etapokra termett, ha pedig hosszabb utakra indulnánk, a derekunk úgyis szól majd, hogy ideje lenne megállni.
Egyébként sokan tévhitben vannak a márkával kapcsolatban és azt hiszik, hogy ezek a nagyvasak lassú, komótos járművek. Az 1690 cm3-es V2-essel nem éppen gyenge a Breakout: bár hivatalos teljesítményadatot nem közöl a gyártó, a hosszú áttételezésű hatfokozatú váltó ellenére is tisztességesen gyorsít, és sosem éreztem tompának. Meglepetésként ért ugyanakkor, hogy a kuplungkar mennyire kis erővel húzható be, illetve hogy a V2-es egészen halkan jár. Bármennyire is tetszett azonban a blokk jellegzetes karaktere, el kell ismerni, hogy a futómű és a fékek tekintetében még lenne hova fejlődni. A rugózási komfort tulajdonképpen a nullával egyenlő, az egytárcsás első fék pedig érezhetően küzd a tömeg lassításával.
Összességében az az érzésem a motorral kapcsolatban, hogy túl sok mindent feláldoztak a külcsínért, pedig – ahogy számos példa mutatja a Harleynál is – a szívdöglesztő forma és az élvezetes motorozhatóság nem zárja ki egymást teljesen. De nemcsak a fura üléspozíció, hanem a magas ár is gondoskodik arról, hogy ne találkozzunk minden utcasarkon egy Breakouttal: itthon áfa és regisztrációs adó nélkül 16 990 euró a modell vételára, vagyis a jelenlegi árfolyam mellett 6,7 millió forintot kell a márkakereskedésben leszurkolni.
Harley-Davidson Breakout
Lökettérfogat: 1690 cm3
Hengerek/szelepek: V2/4
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 130 Nm 3000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2445/915/1040 mm
Tengelytáv: 1710 mm
Ülésmagasság: 660 mm
Üzemanyagtank: 18,9 l
Fék elöl/hátul: 292/292 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 130/60 R21/240/40 R18
Menetkész tömeg: 322 kg
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100 km
Alapár: 16 990 euró áfa és regisztrációs adó nélkül
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!