Eredetileg a 100 mérföld/órás, azaz 160,9 km/h-s sebességet akarta elérni Guy Martin a függőleges falon, de az első kísérletre „csak” 78,15 mérföld/óra, azaz 125,74 km/h-s tempót motorozott – már ez is elég volt a világcsúcshoz.

Kifejezetten a rekorddöntéshez építették meg a legnagyobb, 39 méter átmérőjű körpályát, amelyen aztán két motorkerékpárral is végighajtott a brit motoros. Az átépített Indian Scout ugyan erős gép, de a magas tömege miatt nagyon nehezen uralható volt a függőleges falon, ezért az átépített, kisebb teljesítményű, de egyben alacsonyabb tömegű átépített BSA-val is próbálkozott, utóbbival sikerült a rekord megdöntése. Guy Martin dolgát megnehezítette, hogy mintegy 7g-s gyorsulás hatott rá, amellyel normál körülmények között ilyen hosszú időn keresztül nem találkozik az ember – a vadászpilótákat különleges ruha is segíti ennél.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!