Szó szerint új terepre merészkedett a Revolution Max alapra felépített első gépével a Harley-Davidson, hiszen a Pan America előtt nem volt endurója, a második géppel már létező modellsorozatot váltanak, a Sportster S-nek minden szempontból jót tett a megújulás. Csökkent a saját tömeg azáltal, hogy hagyományos vázszerkezet nincs, a vízhűtéses V2-es is tartó szerepet tölt be a térvázban. Az 1252 köbcentis erőforrás teljesítménye 121 lóerő (7500/perc), a maximális nyomaték 124 Nm (6000/perc), az enduróhoz képest átalakították a hengerfejeket (kisebb szelepek, eltérő formájú égéstér, módosított szívócsatorna), így elvesztett ugyan pár lóerőt, de alacsony fordulaton nyomatékosabb lett a blokk.
A forma megalkotásánál fontosnak tartották, hogy jól látható legyen a sportosság, téglalap alakú LED-es fényszóró, magasan kivezetett kipufogók, látványos tank-grafika határozza meg a külsőt. A műszerfalat egy 10 cm átmérőjű kerek TFT kijelző jelenti, itt a párosított mobilkészülék jelzéseit (navigáció, hívásinformáció, stb.) is meg tudja jeleníteni a rendszer. A menetstabilizáló összesen hat tengely körüli mozgásokat érzékelve dolgozik, képes kanyarodás közben visszakapcsoláskor megakadályozni a hátsó kerék blokkolását.
Elöl 43 mm átmérőjű, fordított Showa villát, hátul külön olajtartályos Showa lengéscsillapítót használnak, a hátsó rugó előfeszítését a bal oldalon elhelyezett kapcsolóval lehet állítani. A fékrendszert a Brembo szállítja, a 320 mm-es első tárcsát négydugattyús, a 260 mm-es hátsó tárcsát kétdugattyús féknyereg szorítja. A lábpedálokat alapesetben előre szerelik, akik klasszikusabb üléspozícióra vágynak, azok a gyári tartozékok között találják a pedálokat hátrébb helyező átalakítókészletet. A Harley-Davidson Sportster S az ősszel kerül a kereskedésekbe, az indulóára 14 999 dollár.