Aki ismeri a Kawasaki történelmét, pontosan tudja, hogy az extrém modellek mindig is fontos szerepet játszottak a márka életében, a japán gyártók közül egyedüliként ők folytatják a nagy múltra visszatekintő teljesítményhajszát. Ezért született meg a motorkerékpár-ipar egyik legkülönlegesebb erőforrása, a kompresszorral ellátott soros négyhengeres, amely köré már egy teljes modellcsalád épül. A sebesség megszállottjainak ott van a 300 lóerős extrém H2 R, illetve egy ideje már naked bike-ot és sport-túra motort is kínálnak a H2, illetve H2 SX képében. Utóbbi 3 éves gyártási periódus után alaposan felfrissült, a legfőbb változások azonban meglepő módon nem a teljesítményt érintették.
Az újdonság érdekessége a komplett vezetéstámogató csomag, ami azt jelenti, hogy a H2 SX az első sorozatgyártású japán motorkerékpár, amelyen radaralapú eszközök fokozzák a motoros biztonságát. A német Boschtól érkező rendszer, hivatalos nevén ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) két radart használ, az elsőt a fényszóró alá helyezik, míg a hátsót a rendszámtábla tartókonzoljába rejtik. Hogy a fejidom be tudja fogadni a milliméteres hullámhosszon működő egységet, a korábbinál kompaktabbra szabták a LED-es főfényszórót. Az első radar révén távolságtartós tempomattal és ütközésfigyelmeztetéssel bővült a technikai repertoár, míg a hátsó egység a holttér figyeléséért felel. Akárcsak az autók többségénél, itt is a tükörben felvillanó fény jelzi, ha a holttérben egy másik jármű halad. Ha ez nem lenne elég, a visszagurulásgátló és a vészfékezéskor felvillanó vészvillogók is immáron az alapcsomagba tartoznak.
A másik fontos változás a műszeregységet érintette. A részben analóg rendszert egy hipermodern, 6,5 colos TFT-kijelző váltotta, amely természetesen személyre szabható és immáron okostelefon-párosításra is képes. A Kawasaki SPIN applikáció letöltése után a rendszer Bluetooth-on keresztül kommunikál a telefonunkkal, és a műszeregység a lejátszani kívánt zenék listáját vagy a navigációs utasításokat is megjelenítheti.
A komfortszint növelése is a prioritások között szerepelt, ezért új üléseket terveztek a H2 SX-nek, a szélesebb felület mellett a szivacsozás is különbözik a korábbitól. A Kawasaki a kisebb termetű motorosokról sem feledkezik meg, az extralistáról 15 mm-rel alacsonyabb verzió is kérhető, ebben az esetben az ülésmagasság 820 mm.
Az új segédberendezések és a fokozott kényelem ellenére a modell ütőkártyája továbbra is az erőforrás. Egy 998 cm3-es, soros négyhengeresből feltöltés nélkül is ki lehet hozni 200 lóerőt, vagyis a 69 mm átmérőjű lapátkoszorút használó kompresszor inkább a nyomatékot teszi még vaskosabbá. Bár a H2 SX erejére eddig sem érkezett sok panasz, a módosított vezérlés és a nagyobb kipufogódob eredményeként a 4000-8000 közötti fordulatszám-tartományban még nagyobbat tol a gép. A blokkról az is sokat elárul, hogy a KQS, vagyis a gyorsváltó már 1600-as fordulattól engedélyezi a kuplungolás nélküli felkapcsolást. Apropó, váltó! A Kawasaki „dog ring” rendszerű erőátvitelt alkalmaz, ami annyit tesz, hogy nem váltóvillák tolják el az egyes fokozatokhoz tartozó fogaskerekeket, hanem tárcsák hozzák létre a kapcsolatot a váltótengely és a fogaskerekek között. A modellfrissítés hozadékaként a fékrendszer is fejlődött, a 320 mm-es tárcsákat szorító, radiális rögzítésű Brembo nyergek és a főfékhenger is új fejlesztésűek.
Azonban mint tudjuk, a jóból sosem elég: a Kawasaki SE változatot is kínál a H2 SX-ből, ennél a kivitelnél Brembo Stylema féknyergeket és Showa EERS elektromosan állítható futóművet alkalmaznak. Természetesen a bázismodell sem olcsó a 8 999 000 Ft-os alapárral, de az SE a 10 299 000 Ft-os indulóval már csak az ára miatt is igazi ínyencségnek számít.
Kawasaki Ninja H2 SX
Lökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 kompresszor
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 11 000/perc
Max. forgatónyomaték: 137 Nm 8500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1480 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Üzemanyagtank: 19 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/190/55 R17
Menetkész tömeg: 266 kg
Alapár: 8 999 000 Ft