Már önmagában méretével tiszteletet ébreszt a Suzuki C1500T, hiszen a közel négymázsányi vas és műanyag térbeli kiterjedése egyáltalán nem elhanyagolható. Ezen a motoron minden nagy, a 18 literes tank a vezető szemszögéből nézve egy kisebb dombságként terül el, a lábtartó pedig akkora, hogy lehetne akár 50-es csizmám is, az is kicsinek tűnne rajta. S akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a méretes szélvédő és a motort igencsak szélesítő két oldalkoffer miként befolyásolja az optikát. Tehát a C1500T igazi óriás, amely az említett gyári kiegészítők révén két szempontból tökéletesen alkalmas hosszú kiruccanásokra. A szélvédő 120-as tempóig remek szélcsendet teremt a sisakunk körül, az egyenként 26 literes dobozok praktikumához pedig kétség sem férhet, hiszen nemcsak öblösek, hanem nyitásuk-zárásuk is pofonegyszerű.
Ami a vezetői pozíciót illeti, ebben az összevetésben egy „igazi” cruiserre hasonlít a C1500T, hiszen alacsonyan ülünk, a kormány jó messze van, és a lábtartók elhelyezése révén enyhén előre kell nyújtani alsó végtagjainkat. Összességében nem kifogásolható a komfort, termetesebb vezetőknek a hosszabb utak sem jelentenek problémát, de az utas pozíciójáról ugyanez már nem mondható el, mert a magason lévő ülés egészen kisméretű. Ha már túragépről beszélünk, ide egy háttámlás ülés dukált volna.
A futómű és a fék finomhangolásra szorulna
Menet közben nem érzi túlsúlyosnak az ember a nagy Suzukit, egyedül a szűk fordulóknál kell észnél lenni, főleg, ha utassal vagyunk. Egyébként az 1,67 méteres tengelytávolság jóvoltából remek az egyenesfutás, ami azt eredményezi, hogy autópályán is rendíthetetlenül biztosnak érezzük az irányíthatóságot. Sajnos ha kanyargósabb útra tévedünk, teljesen egyértelművé válik, hogy a futómű és a fék határait könnyű elérni. A dönthetőség erőszükségletével a 200 mm-es hátsó papucs dacára nincs gond, de ahogyan átlép az úthibákon a gép, az nem túl elegáns, ráadásul az ABS nélküli fékekre nehéz jót mondani, mert az első teljesítménye egyszerűen kevés, a hátsót meg könnyű blokkolni.
A fékek hatásossága azért is kulcskérdés, mert az 1500 cm3-es, 79 lóerős V2-es jól tol, a 131 Nm-es nyomaték a sportmotorosok, vagy valami izmos naked bike-ot hajtók kivételével a legtöbb motorosban biztosan nem kelt hiányérzetet. Pedig az alacsony fordulaton rázkódó egységhez elképesztően hosszú ötfokozatú váltót csatlakoztattak, a kettes például a megengedett sztrádatempónál fogy el, az ötödiket pedig 90 alatt nem érdemes kapcsolni. Ezzel nincs is gond, hiszen ez is tipikus a modell műfajában, a néhol hanyag kidolgozási minőséget viszont annál nehezebb megemészteni. Mindemellett az is bosszantó, hogy a sebességmérő és az egész műszeregység a látómezőnkön kívül esik, így minduntalan kicsit le kell hajtani a fejünket, ha oda akarunk pillantani.
Persze ha az árról van szó, akkor a Suzuki ezúttal sem okoz csalódást. A 3 998 000 forintos összeg egészen baráti, ha figyelembe vesszük, hogy a Suzukival összevethető Kawasaki VN1700 Classic Tourer 4,99 milliót kóstál.
Tetszett
– koncepció
– szélvédelem
– erőtartalék
Nem tetszett
– fékhatás
– műszeregység elhelyezése
– kidolgozás
Összegzés
A C1500T kapcsán az a fura helyzet állt elő, hogy négymillió forintos árával kifejezetten jutányos vétel a dobozos óriáscirkálók között. Ám ennek fényében is nehéz megemészteni a kidolgozási minőséget, vagy az ABS nélküli, harmatos fékeket.
Suzuki C1500T Intruder
Lökettérfogat: 1462 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: 58 kW (79 LE) 4800/perc
Max. forgatónyomaték: 131 Nm 2600/perc
Sebességváltó: ötfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2570/990/1440 mm
Tengelytáv: 1675 mm
Ülésmagasság: 720 mm
Üzemanyagtank: 18 l
Fék elöl/hátul: 330/275 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 130/80 R17 / 200/60 R16
Menetkész tömeg: 363 kg
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
Alapár: 3 998 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!