Talán az alapítók, Willam S. Harley és Arthur Davidson sem gondolták volna, hogy a nevükkel fémjelzett vállalat, amely 1903-ban mindössze 3 motorkerékpárt értékesített, 120 évvel később a világ egyik legpatinásabb és legismertebb amerikai márkája lesz. Nem mellesleg egy olyan gyártóról van szó, melynél a hagyománytisztelet visszavonhatatlanul beivódott a termékekbe. Függetlenül attól, hogy az aktuális vezetőség milyen irányvonalat képviselt, abban évtizedek óta mindig biztosak lehetünk, hogy a Harley minden kerek évfordulót tisztességesen megünnepel. Nincs ez másképpen idén sem. Az új típusok mellett igencsak komoly ruházati kollekcióval jelentkezett a cég, illetve a mi szempontunkból az is fontos, hogy június 22-25. között Budapest ad majd otthont a 120. évfordulós gigafesztiválnak!

120 ÉVES KOLLEKCIÓ: ÉLŐ TÖRTÉNELEM
A Harley úgy alakította ki a 120th Anniversary kínálatot, hogy mindenki megtalálja a számára ideális motort. A sorozatban szerepel a Fat Boy cirkáló legújabb kivitele és a leginkább múltidéző Harley-k közé tartozó Heritage Classic, ám a Milwaukee-ak elsősorban a nagy túramotorokra helyezték a hangsúlyt. A denevéridomos Ultra Limited és bagger változata, a Street Glide Special, illetve a háromkerekű Tri Glide is elérhető jubileumi változatban. Sőt, mivel az utóbbi években roppant népszerűvé vált a Road Glide Special, ennek megfelelően a cápaidomos gép sem hiányozhat a 120th Anniversary palettáról. A modellek egytől-egyig korlátozott példányszámban készülnek, a Fat Boy-ból 3000, a Heritage-ból 1700, az Ultrából 1300, a Street Glide Special-ből és a Road Glide Special-ből 1600-1600, a Tri Glide-ból pedig mindössze 1100 példányt gyártanak. Az összes motorban közös a 114 köbinches, azaz 1870 cm3-es, Milwaukee-Eight, V2-es blokk.

CVO ROAD GLIDE LIMITED ANNIVERSARY EDITION: A LEGTÖBB MI ADHATÓ
A valaha készült egyik legkülönlegesebb Harley a Road Glide Limited évfordulós verziója. Egyrészt a Heirloom Fade, sasmotívumos vörös-fekete fényezést kézzel viszik fel a Custom Vehicle Operation részleg gyártósorán, másrészt nettó 50 090 eurós árával ez a ma elérhető legdrágább Harley-Davidson. A külsőségeken túl sem éppen átlagos túramotorról van szó, komplett multimédia-rendszer, tempomat, fűtött nyereg és gyári dobozszett jellemzi. A modell hajtásáról a 117 köbinches, azaz 1917 köbcentis, V2-es gondoskodik. A 102 lóerős teljesítményre szükség is van, hiszen egy menetkészen 437 kg-os testet kell mozgatnia.

 

NIGHTSTER SPECIAL: A SPORT CSALÁD TOVÁBB BŐVÜL
A márka Sport családját az előző modellévben a Sportster S és a Nightster alkotta, most viszont új taggal bővül a kínálat. A Nightster S-t a bázisául szolgáló „mezei” Nightsterhez hasonlóan a folyadékhűtéses, 975 Revolution Max erőforrás hajtja, a különbséget a magasabb kormány, a kis idomba foglalt fényszóró, az utasülés és a peresebb abroncsok jelentik. Amíg a kiindulási alap mindössze 2 fényezéssel érhető el, az S-nél 4 különböző szín közül választhatunk. Érdekesség, hogy a tankon lévő logóval és grafikai elemmel az AMF-érából származó kis Harley-kra utalnak.

BREAKOUT: A NAGY VISSZATÉRŐ
A cirkáló sorozat egyik legfeltűnőbb tagja a Breakout, amely első látásra nem is sorozatgyártású gépnek, sokkal inkább egyedi terméknek tűnhet. Műszaki értelemben a Fat Boyhoz áll közel, de annál sokkal extravagánsabb és magamutogatóbb, hiszen laposabb és nyúlánkabb. A 240 mm (!) széles hátsó abronccsal és alig 27 fokos dönthetőségű Breakout minimalista műszerezettséget kapott, a vezetőt ABS és kipörgésgátló segíti a biztonságos motorozásban. A 117 köbinches, V2-es 102 lóerős teljesítményét hosszú áttételezésű, hatgangos sebességváltóval oszthatja be a pilóta.

ROAD GLIDE 3: ITT A CÁPAIDOMOS TRIKE!
A Harley trike-jai meglehetősen nagy sikernek örvendenek az USA-ban, így logikus, hogy új modellt vezetnek be. A Road Glide 3-as a Freewheeler és a Tri Glide Ultra közé ékelődik a palettán, azonban fejidomával és farkialakításával is egyértelműen a sportosabb vonalat képviseli (az első kerék 19, a hátsók 18 colosak). Az 527 kg-os vasat magasan lévő kormánnyal irányíthatja a vezető, aki a klasszikus, analóg óracsoport mellett a 6,5 colos multimédiás kijelzőnek is örülhet. A hajtás feladatát az 1870 cm3-es, 90 lóerős V2-esre bízza a Harley-Davidson.