Vaskos, fordított villa, dupla tárcsafék, LED-es nappali fény, ülésfűtés és soros kéthengeres blokk. A BMW C 650 Sport már ránézésre is komoly robogó, ezzel az új, narancssárga fényezéssel meg feltűnő is, az átrajzolt frontról nem is beszélve. A 2012 óta kapható modell (a frissítése előtt C 600 Sport) átdolgozott kiadása sokkal minőségibb benyomást kelt, mint az előd, a műanyagok és az illesztések is méltók a BMW-jelvényre – úgy látszik, Münchenben nagyon odafigyelnek a vásárlók visszajelzéseire.

A digitális rész lehetne nagyobb
A digitális rész lehetne nagyobb. Fotó: Hilbert Péter

A lényeg azonban a C 650 Sport kapcsán, hogy kis túlzással tényleg olyan agilis, mint akármelyik „rendes” motor, a sorkettes blokk 60 lóerője pedig már elég ahhoz, hogy ne csak szimplán közlekedési eszközként tekintsünk rá. Fülbemászó a hangja, az áttervezett CVT-váltónak köszönhetően gyorsan veszi a gázt, és nem mellesleg dinamikus is. A 270 mm-es első tárcsafékekkel akármelyik nagymotorral felveszi a kesztyűt, ha a megállásról van szó, és kanyargós úton sem vall szégyent. A feszes alapbeállítás ugyan a hazai útviszonyok között nem mindig áldás, jó minőségű aszfalton pazar a dönthetőség és a manőverezhetőség, ehhez persze szükség van arra, hogy a sofőr üléspozíciója is aktív legyen.

Két rekeszt helyeztek el az idomban
Két rekeszt helyeztek el az idomban

A blokkolásgátló mellett az automata menetstabilizáló rendszer is az alapfelszereltség része, szóval a BMW ennél a modellnél sem hanyagolja a biztonságot fokozó technikai csemegéket. A C 650 Sport semmivel sem kevésbé praktikus, mint akármelyik „fotelrobogó”, az első idomban két rekeszt találunk, illetve itt van a flexcase rendszer is. Utóbbi nem más, mint az ülés alatti térből a hátsó kerék fölé leengedhető, flexibilis zsák, amelybe például egy bukósisak is elfér.

Ötletes a flexcase „zsákos” rendszer
Ötletes a flexcase „zsákos” rendszer

A C 650 Sport 3 748 000 Ft-os ára azonban nagyon borsos. Az rendben van, hogy a Yamaha csúcsrobogói is méregdrágák (az 530 cm3-es TMax ugyanígy 3 748 000 Ft), de ahhoz robogómániásnak kell lenni, hogy valaki ekkora összegből ilyen motort vegyen. Nyilván a praktikumszint és a felhasználói kör más, de azért mégiscsak érdemes belegondolni, hogy 3 048 000 Ft-ért már hazavihető a BMW sorkettes nakedje, az F 800 R.

Teljesen új kipufogórendszert kapott a frissített modell, a hangélmény szokatlan egy robogótól
Teljesen új kipufogórendszert kapott a frissített modell, a hangélmény szokatlan egy robogótól

Tetszett
• flexcase rendszer
• dinamika
• manőverezhetőség
• rendelhető extrák

Nem tetszett
• magas ár
• fogyasztás

Összegzés
Az elődnél sokkal jobb összeszerelési minőségű az újdonság, a vezethetőség pedig még pengébb lett. Az már más kérdés, hogy ezért az összegért komoly nagymotort is kaphatunk.

BMW C 650 Sport
Lökettérfogat: 647 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 44 kW (60 LE) 7500/perc
Max. nyomaték: 63 Nm 6000/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Tengelytáv: 1591 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Üzemanyagtank: 15 l
Fék elöl/hátul: 2×270/270 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15/160/60 R15
Menetkész tömeg: 249 kg
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,1 s
Teszfogyasztás: 5,2 l/100 km
Alapár: 3 748 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!