A dobozokkal ellátott túracirkálókból egyre több van a piacon, gondoljunk csak a Harley-Davidson, vagy a szintén amerikai Victory modelljeire. Az Egyesült Államokban olyannyira népszerűek ezek a gépek, hogy a Honda sem akart kimaradni a buliból és már három baggert kínál, melyek közül a CTX700D a legkisebb, mondhatni törpe az óriások között. Miután a modell piaci bevezetése sikeres volt az USA-ban, az európai kínálatba is felvették, s ha az öreg kontinensen nem is ostromolja majd az eladási listák elejét, a paletta színesítésére tökéletes darab.
Ugyanakkor nem csak a külméretei miatt szokatlanul kicsi a baggerek között a CTX700D: amíg ebben a szegmensben kivétel nélkül V-alakba rendezik a hengereket, addig a Honda úgy döntött, hogy az NC-sorozat műszaki alapjaira építkeznek, ami egy viszonylag kis lökettérfogatú, 670 cm3-es, soros két hengeres motorblokkot és duplakuplungos automatikus váltót jelent. Ezt a kombinációt jól ismerjük, és alapvetően kellemes ez a páros, főleg, hogy egy ilyen motornál nem jelent nagy hátrányt, hogy nem pörgős a blokk (6500 a maximális fordulatszám), itt sokkal inkább jól jön a nyomatékosság. Mint valamilyen öblös dízelmotor, egészen alacsony fordulaton is húz a 670 cm3-es egység, s ha finoman bánunk a gázkarral, már alig 2000 felett feljebb kapcsol a váltó – ennek a számlájára írható a parádés, 4,1 literes tesztfogyasztás. Egyébként érdekes, jellegzetes hangja van a DCT-váltó működésének: már előre lehet hallani, hogy bekészíti a következő fokozatot, majd a legkisebb rántás nélkül gangol feljebb. Az egyetlen zavaró dolog, hogy a D fokozatot kissé lassan veszi, a gomb megnyomása és az indulás között másodpercek telhetnek el. Igazából több csúcsteljesítmény sem hiányzik, főleg, hogy a kissé előretolt lábtartók hamar elkezdik karistolni az aszfaltot. Az is tipikus bagger-tulajdonság, hogy az ülés-lábtartó-kormányszarv háromszög (kissé magas kormány, alacsony ülésmagasság) az első üléspróba alkalmával kényelmes, de hosszabb távon sok terhelés jut a gerincnek, ráadásul ha jön egy bukkanó, vagy kikerülhetetlen úthiba, nem tudunk kiállni a nyeregből.
Érdekes, hogy ha már túramotorról van szó, miért nincs rendes szélvédelem és miért ennyire falatnyi az utasülés, raádásul a hátsó lábtartók magasan vannak, ami összességében nem teremt kényelmes üléspozíciót. Az viszont tény, hogy a dobozok jó szolgálatot tesznek és igényes darabok, a zármechanika és a kidolgozás is remek, arról nem is beszélve, hogy megfizethetetlen, amikor nem kell a hátizsákunkat magunkon cipelni. Sajnos a CTX700D futóműve nem a hazai útviszonyok figyelembevételével készült, a keresztbordák alaposan feladják a leckét a motornak és a vezetőnek is. Cserében kis testsúlyáthelyezésre is „válaszol” a motor, és könnyű vele szűk helyen megfordulni, vagy az álló kocsisor között kis tempóval manőverezni. Ami viszont egyértelműen kellemes meglepetést okozott, az a fékrendszer. Az elöl egytárcsás rendszer eléggé karcsúnak tűnhet egy 244 kg-os motoron, de nemcsak az adagolhatósága remek, hanem a fékteljesítmény is meggyőző.
Mivel a piacon még hasonszőrű modellt sem találni (kis lökettérfogatú bagger), a 2 748 000 forintos ár teljesen elfogadható, főleg, ha számításba vesszük, hogy a DCT-váltó alapáron jár a típushoz. Az igazi kérdés az, hogy az európai és a hazai ízlésnek mennyire felel meg ez a motor, mert ugye tudjuk, hogy ami Amerikában népszerű az nálunk nem feltétlenül arat osztatlan sikert.
Tetszett
• takarékosság
• hatásos, jól adagolható fékek
• praktikus dobozok
Nem tetszett
• lassan kapcsolja az 1. fokozatot
• néhány elnagyolt részlet
• szerény szélvédelem
Összegzés
A külseje megosztó, a komfort lehetne magasabb szintű, a hajtáslánc viszont remek – nagyjából így lehetne összefoglalni a CTX700D-t. Az biztos, hogy a kis baggerek között a Hondának jelenleg nincs alternatívája.
Honda CTX700D
Lökettérfogat: 670 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 35 kW (48 LE) 6250/perc
Max. nyomaték: 60 Nm 4750/perc
Sebességváltó: duplakuplungos automata
Tengelytáv: 1530 mm
Ülésmagasság: 720 mm
Üzemanyagtank: 12,4 l
Fék elöl/hátul: 320/240 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/160/60 R17
Menetkész tömeg: 244 kg
Teszfogyasztás: 4,1 l/100 km
Alapár: 2 748 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!