Retró a javából
1978-ban a BMW Motorrad egy teljesen új terület úttörője lett, ugyanis az első olyan motorkerékpár márka volt, amely saját motoros ruházattal jelent meg. Az idei szezonkezdetre pedig egy teljesen új kollekciót mutatott be a cég, Heritage Ride&Style néven. A BMW ezzel tulajdonképpen követi a trendeket, hiszen retró motorjaik egyre népszerűbbek, ezek a termékek pedig kivétel nélkül tökéletesen passzolnak a modellekhez. Legyen szó a sisakról, a csizmáról, a nadrágról, a dzsekiről (bőr vagy farmer), a pólóról és a kesztyűről is szerepel, mindegyiken a klasszikus BMW-k színvilága köszön vissza.
Városi menők
Elsősorban városi és elővárosi közlekedéshez ajánlja új fejvédőit az olasz Caberg – a Flyon jetsisak és a nyitható állrészes Horus már márciusban megjelenik a cég viszonteladói hálózatában. A Flyont extra nagy plexivel és – a kategóriában ritkának számító – napellenzővel – vértezték fel. Két változatban készül, az üvegszálas verzió 1320 grammot, míg a karbonból sütött verzió 1220 grammot nyom a mérlegen. A nyitható állrész miatt a Horus természetesen nehezebb (1650 gramm), de a beépített napellenzővel, a kommunikációs rendszer előkészítéssel és a hatékony szellőzőrendszerrel büszkélkedhet. A pinlock előkészítés mellett említést érdemel a karcálló plexi.
Minden esetre
A Givi Sport-T néven mutatta be új táskakollekcióját, melyben minden motoros megtalálhatja a neki való darabot. A termékek között két 25 literes, gyorszáras oldalkoffer, bővíthető hátsó táska (az utas ülésére rögzíthető), hátizsák és lábtáska is szerepel. Utóbbi három belső rekeszt rejt, melyek közül az egyiket kifejezetten okostelefonok tárolására szabták.
Csak stílusosan
A mai napig manufakturális módszerekkel is készülő japán Shoei sisakokat egyetlen motorosnak sem kell bemutatni, a cégnek nagyon stabil vásárlóközönsége van. Csakhogy a piacon lévő számos retróstílusú motorkerékpár őket is megihlette és bemutatták a hagyományőrző Glamster fejvédőt. Az újdonság elsősorban klasszikus naked bike-okhoz és crusierekhez is illik, formai kialakítása mellett minden apró részlete, még a márkalogó is a 80-as évek Shoei sisakjait idézi. A Glamster ettől függetlenül a legmodernebb héjszerkezettel büszkélkedhet, és itt is bevetik az EPS energiaelnyelő réteget. A dupla D-gyűrűs csat mellett fontos, hogy egy esetleges balesetnél az arcpárnák eltávolíthatók, így a sisak levétele jóval egyszerűbb. Annak ellenére, hogy nem versenypályás használatra tervezett termékről van szó, a Glamstert is felvértezték a véletlen plexinyitást megelőző, egyujjas zárral. Az újdonság három héjméretben, négyféle fényezéssel rendelhető.
Világkörüli út
Kifejezetten modern túraendurókhoz fejlesztette új kollekcióját a spanyol Shad – a Terra névre keresztelt termékcsaládban top case-ek és oldaldobozok is találhatók, melyekben közös, hogy a korróziónak jól ellenálló és könnyű kovácsolt alumíniumból készülnek. A top case-ek 37 vagy 48 literesek, az oldaldobozok pedig 35 vagy 47 literesek lehetnek. A fogantyút úgy alakították ki, hogy az aerodinamikát ne rontsák, leszerelés után pedig könnyű legyen a mozgatásuk.