Az 1914 óta megrendezésre kerülő EICMA minden ősszel a motoros világ középpontjába kerül, 300 000 m2 feletti alapterületével és 500 000 fő feletti látogatói számával az iparág legjelentősebb seregszemléje. Annak ellenére, hogy Európa két legnagyobb gyártója, a BMW és KTM sem vett részt az eseményen, az újdonságok száma minden várakozást felülmúlt. Miközben az olasz márkák a hazai pályán értelemszerűen kitettek magukért, nem lehet elmenni szó nélkül a japánok újdonságdömpingje mellett sem. Ez a cikk az első részben bemutatott újdonságok listáját teszi teljessé.
Honda CL500
A 70-es évek legendás Honda scramblereinek vérvonalát folytatja a Honda az újdonsággal. A városi használatra és könnyű terepezésre tervezett masina új acél hídvázra épül, hajtásáról a CB500-as sorozatnál használt soros, 2 hengeres blokk gondoskodik. Biztosak lehetünk benne, hogy a 2023-as szezon egyik főszereplője lesz!
Honda EM1
2023 nyarán érkezik a szalonokba a Honda első európai elektromos kétkerekűje. A kompakt méretű robogó 40 kilométert tud megtenni egy töltéssel, az akkumulátor pedig kivehető, így akár lakásban vagy irodában is tölthetjük.
Honda XL750 Transalp
Az 1986-ban debütált Transalp a Honda igazi legendájává nőtt ki magát, nem véletlen, hogy a japánok feltámasztják a sikertípust. V2-es blokk helyett a teljesen friss, 755 cm3-es, 92 lóerős, soros, 2 hengerest alkalmazzák, a technikai színvonalat full-LED-es fényszórók, ride-by-wire gázkar és 4 menetprogram emeli. Mivel igazi világjáró motornak szánják az új Transalpot, 21 colos első kerék és a strapát jól viselő, 43 mm-es villa mellett döntöttek.
Honda CMX1100T Rebel
A tavaly bemutatott Rebel cruiser túraváltozatban is kapható lesz, a T verziót jellegzetes fejidommal és oldalkofferekkel látja el a Honda. Az Africa Twinben és az NT1100-asban is szolgálatot teljesítő sorkettes 87 lóerőt produkál a Rebelben, a vásárló extraként DCT-sebességváltót is kérhet.
Italjet Dragster 500 GP
Nem vitás, hogy a legsportosabb robogó címére pályázik az olasz Italjet a várhatóan 2024-ben sorozatgyártásba kerülő, extrém kétkerekűvel. Az újdonságot 450 cm3-es, 43 lóerős blokk hajtja, de a vaskos teleszkópok és a radiálisan rögzített Brembo féknyergek sem szokványosak egy robogón.
Kawasaki elektrifikált modellek
A Kawasaki 3 alternatív hajtású tanulmánymodellről is lerántotta a leplet. Egyelőre annyit árultak el, hogy tisztán elektromos naked bike-kal, kéthengeres hibrid sport-túragéppel, illetve hidrogénhajtású géppel bővülhet a paletta.
Kawasaki Ninja H2 SX
A kompresszoros sport-túragép volt az első japán motor, amelyet adaptív tempomattal láttak el, most pedig újabb okosságot vezetnek be. A 2023-as modell 20 km/órás tempó felett képes automatikusan váltani a tompított- és a távfény között, figyelembe véve a szemből jövőket is.
Royal Enfield Meteor 650
Az indiai márka legtestesebb modellje a cruiserek és csupasz motorok jellegzetességeit is felvonultató újdonság. Az Interceptor és Continental modellekből ismerős, 48 lovas, levegő-olajhűtésű erőforrást alkalmazzák.
Suzuki GSX-8S
Az elmúlt években sok kritika érte a Suzukit, hogy lelassultak a fejlesztésben. Most viszont itt a vadonatúj konstrukciónak számító csupasz motorjuk, méghozzá egy friss, 776 cm3-es soros, 2 hengeres blokk köré építve. A 83 lóerős, középkategóriás naked bike alapáron kapja a kétirányú gyorsváltót, megjelenésével pedig egyértelműen utalnak rá, hogy a Suzuki a fiatal korosztályt célozza meg.
Suzuki V-Strom 800
Korábban elképzelhetetlen lett volna, de most megtörtént: nem V2-es, hanem soros, 2 hengeres hajtja az új, kisebb V-Stromot, amelynek külsejét a legendás DR Big ihlette. Mivel igazi kalandmotorról van szó, 21-es első keréken fut, szabad hasmagassága és rugóútja 220 mm. A 20 literes tank jóvoltából a hatótávolság a 4,4 literes gyári fogyasztással számolva bőven meghaladja a 400 kilométert.
Triumph Street Triple 765
Átrajzolt idomokkal, szélesebb kormánnyal és hatékonyabb fékekkel folytatja pályafutását a népszerű naked bike. A sorhármas blokk az alapverzióban 120 lóerőt teljesít, míg az RS-ben és a limitált példányszámban készülő, Öhlins futóműves Moto2 Editionben 130 lóerő a produktum.
Yamaha R125
Az új generációs, nyolcadliteres sportmotor a nagytesók kicsinyített másának tekinthető: idomait az R7-es ihlette, míg műszerfala és kormánya megtévesztően hasonlít az R1-esére. Bár a vezetőnek csak 15 lóerőt kell kordában tartania, a Yamaha úgy döntött, itt is bevezeti a kipörgésgátlót.
Yamaha XMAX
Márciustól kapható a 125-ös és 300-as verzióban elérhető sportrobogó új, zömökebb kiadása. A friss modell okostelefon-csatlakoztatást, Garmin navigációt és 4,2 colos színes TFT-kijelzőt vonultat fel.
Yamaha Tracer 9 GT+
A Tracer sorozat 119 lóerős, 3 hengeres topváltozata az első Yamaha, melyet adaptív tempomattal látnak el. A vezetéstámogató berendezésen túl új műszeregységgel, ergonomikusabb kapcsolókkal és nagyobb átmérőjű hátsó féktárcsával kínálják a 2023-as verziót.