Az 1914 óta megrendezésre kerülő EICMA minden ősszel a motoros világ középpontjába kerül, 300 000 m2 feletti alapterületével és 500 000 fő feletti látogatói számával az iparág legjelentősebb seregszemléje. Annak ellenére, hogy Európa két legnagyobb gyártója, a BMW és KTM sem vett részt az eseményen, az újdonságok száma minden várakozást felülmúlt. Miközben az olasz márkák a hazai pályán értelemszerűen kitettek magukért, nem lehet elmenni szó nélkül a japánok újdonságdömpingje mellett sem. Bemutatónk első részében az MV Agustáig bezáróan ismertetjük az EICMA újdonságait.
Aprilia Electrica
A nyolcadliteres, sportos gépek alternatívája lehet az Aprilia újdonsága, amely hivatalosan még koncepciómotor. Mivel az Aprilia is csatlakozott a Swappable Batteries Motorcycle Consortiumhoz, a végleges változatot is kivehető telepcsomaggal kínálják majd.
Aprilia RS 660 Extrema
A noalei márka tovább fokozza soros, 2 hengeres sportmotorját, az Extrema verzió szénszálas sárvédőjével, SC Project kipufogórendszerével és fényezésével is különbözik a bázismodelltől. Az újdonság kizárólag együléses kivitelben készül.
Benelli TNT 500
Az olasz eredetű, de már kínai fennhatóság alá tartozó Benelli egy vagány külsejű 500 cm3-es csupasz géppel rukkolt elő. A soros, 2 hengeres erőforrás teljesítménye 47 lóerő, így a modell A2-es jogosítvánnyal is vezethető.
Bimota BX450
Mióta a Kawasaki átvette a Bimota felett az irányítást, egyre gyakrabban hallat magáról a Riminben található manufaktúra. Most azzal kerültek reflektorfénybe, hogy a Kawasaki KX450X alapjain előrukkoltak saját krosszgépükkel. A japán masinához képest a leginkább jelentős változás, hogy a BX450-est sokkal nagyobb (10,7 literes) tankkal látják el.
Brixton Cromwell 1200
A Brixton eddigi legnagyobb lökettérfogatú és legerősebb modellje a klasszikus brit motorépítési iskola szerint készülő Cromwell 1200-as. A 80 lóerős, sorkettes gép igényességéhez kétség sem férhet, hiszen KYB villa, Nissin fékrendszer, nappali menetfény és üzemmódválasztó jellemzi. A Brixton egészen szívhez szóló verziókat is kínál, például létezik barna nyereggel és zöld fényezéssel ellátott kivitel is. A jövevény hazai vételára 4 499 990 Ft.
Brixton Crossfire Storr
A Skye-szigeten lévő híres sziklatömbről, a Storrról kapta nevét az 500 cm3-es kalandmotor. Egészen karakteres külsejét a salzburgi Ride stúdió munkatársai álmodták meg, hajtásáról a jól bevált, 486 cm3-es erőforrás gondoskodik.
CFMoto 800MT Sport R
Komolyan vehető és figyelemreméltó márkává nőtte ki magát a kínai CFMoto. Ezúttal az alapvetően terepre való 800MT típusból faragtak sportos crossover masinát. A Moto3-as versenygépeken megismert jellegzetes fényezés köszön vissza a típuson.
Davinci DC100
A kínai márkák előretörését jelzi az is, hogy a Davinci megkezdi európai partraszállását a DC100-as elektromos modellel. Nemcsak a gép stílusa pazar, a 300 km feletti hatótávolság, a 200 km/órás végsebesség és a 20 ezer eurót meghaladó vételár mutatja, a kínaiak igazi felsőpolcos terméknek szánják.
Ducati Diavel V4
A látogatók a kiállítás legszebb motorjának választották a Diavel új kiadását. Ugyanakkor a modellváltás nem is a külsőségek szempontjából fontos, hanem inkább műszakilag, hiszen az 1260 cm3-es, V2-es erőforrást 1154 cm3-es, V4-es váltotta. A mindössze 211 kg-os, 168 lóerős cruiser immáron nedves útfelületre való, Wet üzemmódot is felvonultat.
Ducati Scrambler 800
Igazi sikertörténet lett a 2015-ben debütált Scrambler, hiszen szeptemberben elkészült a 100 000. példány. Most pedig itt az átdolgozott fényszórójáról és módosított idomairól felismerhető új generáció. Az Icon, Nightshift és Full Throttle verzióban elérhető modell a Desmodue erőforrás friss verzióját kapja.
Fantic Caballero 700
A velencei Fantic történetének első 2 hengeres gépe a Caballero 700-as. A Yamaha MT-07 blokkjával ellátott masina Marzocchi teleszkóppal, fűzött felnikkel és Bluetooth-kapcsolatra képes műszeregységgel büszkélkedhet.
Lambretta X
125-ös és 300-as verzióban kerül az év végén gyártásba az új X-sorozat. A márka hagyományaihoz illően az első sárhányó nem fordul el a kerékkel együtt.
MV Agusta 921 S
Már tavaly tavasszal megkezdődött az új, 4 hengeres retrógép fejlesztése, méghozzá azzal a céllal, hogy felelevenítsék az 1973-as 750 S-t. Bár a kiállított gép hivatalosan koncepciómotor, Timur Sardarov, az MV Agusta első embere megerősítette, hogy 2024-ben sorozatgyártásba kerülhet.