A Ducati Corse versenycsapat fejlesztette ki azokat a légterelőket, amelyekből aztán a Ducati Style Centre faragott a közúti motorkerékpárnál is hasznos szárnyakat – utóbbi téren a stabilitás fontosabb a nagy leszorító-erőnél –, mindezt a homologizációs célra készülő Panigale V4 R kedvéért követték el.
Az új karosszéria mellett a másik nagy újdonság, hogy az egyébként 1103 köbcentis blokk lökettérfogatát a WSBK szabályoknak megfelelően 998 köbcentisre csökkentették, a Desmosedici Stradale R nevű erőforrásnál teljesen új a belső tartalom is, különösen könnyűek az alkatrészek – ez önmagában 2 kg tömegmegtakarítást eredményez. Az EU szabályoknak megfelelő változat 221 lóerős 15 250/perces fordulaton, de kérhető Akrapovic kipufogó is, amivel már 234 lóerő a csúcsteljesítmény 15 500/percnél – ez a legerősebb Ducati motorkerékpár.
Magától értetődően a Brembo és az Öhlins legdrágább komponenseit kapja a Panigale V4 R, elöl 33 centis átmérőjűek a féktárcsák, a blokkolásgátló a Bosch Cornering ABS Evo rendszere. A tömegcsökkentésben szerepet játszik még a lítium-ion akkumulátor, a gép tömege folyadékokkal feltöltve mindössze 193 kg.