A legelső, 1923-ban épített BMW R32 motorkerékpár inspirálta a fejlesztőket a Next 100 motorkerékpár megalkotásakor, annak jellegzetes, háromszög-alakú fekete vázát idézték fel a forma megalkotásakor. Nincs szélvédő, de úgy alakították ki az orr formáját, hogy elkerülje a légáram a roadster-pozícióban karbonból sütött nyergen helyet foglaló motorost. Nincs manapság külön kormányozható első kerék, helyette az egész vázon több helyen kialakított csuklópontok segítségével fordul; a vázra egyébként fekete textil anyagot feszítettek.
bmw2
A benzines boxermotor megjelenését idézi a Next 100-ast hajtó villanymotor polírozott alumínium borítása, amely légterelőként védi a lábat. A felfüggesztésben nincs lengéscsillapító, a vezérelt futófelületű abroncsok végzik ezt a munkát. A fejlett elektronikus vezetéstámogató rendszerek megjelennek majd a motorkerékpárokon is, amit a BMW Motorrad nem arra használ, hogy átvegyék a vezetést, hanem arra, hogy olyan biztonságossá tegyék a motorkerékpárt, hogy annak utasának nem lesz szüksége bukósisakra vagy védőruházatra, mert nem szenved balesetet…
bmw3
A digitális asszisztens a szemüvegen keresztül kommunikál a vezetővel, itt jeleníti meg a hátrafelé néző kamera képét is, a sávtartó segéd a megfelelő markolat vibrálásával figyelmeztet. Az automata egyensúlyozó rendszernek hála nem kell törődni a kitámasztással sem, hiszen miután leszáll róla az ember, a BMW Next 100 motorkerékpár függőlegesen állva marad, de ennél fontosabb tulajdonsága, hogy a sebesség és a navigációs rendszer jelei alapján kanyarban magától képes megfelelő szögbe dönteni a gépet.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!