1935-ben verseny-motorkerékpárként debütált az R5-ös BMW, amelyet egy évvel később már bárki megvásárolhatott. Ez a gép aztán a következő 20 évre meghatározta a BMW Motorrad márkát, a korábbi lemezvázas gépeket váltó csőváztól csak az 1955-ben bemutatott gépeknél búcsúztak.
A BMW Motorrad most ezt a gépet idézi meg az R5 Hommage nevű alkotással, amelynek megépítéséhez egy eredeti, de nem működő 500 köbcentis blokkot vásároltak Sebastian Gutsch gyűjtőtől. Ez eredetileg 24 lóerőt tud, és 135 km/h-s maximális sebességet tett elérhetővé, amivel a korabeli 750-es gépekkel volt egy szinten.
Ezt aztán nem egyszerűen csak felújították, de egy kompresszort is kapott – a teljesítményadatokat nem közölték, csak annyit mondanak, hogy ebben a formájában a nyolcvan éves erőforrással rendelkező R5 Hommage tartja a lépést a mai gépekkel – és rozsdamentes acélból készített kipufogórendszert. Teljesen új vázat építettek köré kézi munkával, amely leginkább a színválasztás – fekete fényezés fehér csíkozással – okán tűnik réginek. A tanknál füstös díszítést alkalmaztak, a blokkot és a váltót kézzel felpolírozták, a bőr nyerget kézzel varrták.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!