A Nemzetközi Oldalkocsis Találkozó állandó helyszíne a kiskunfélegyházi Városi Parkerdő, amely sajátos adottságaival a közel-és messzi földről érkező oldalkocsisok második otthonává nőtte ki magát az évek során. Van itt nagytisztás, ahol a színpadi koncertek, a kiállítások, a napvitorla szigetek és a sörsátor mellett elegendő a hely egy-egy próbakörre egymás fogatával, vagy akár az estébe hajló spontán oldalkocsis akrobata mutatványok végrehajtására is. Vannak itt izgalmas, de biztonságos egyirányú erdei körutak is, ahol a kicsik és nagyok örömére szinte folyamatosan zajlik a gyermek- és családmotoroztatás. Van itt egy kistisztás is fentebb a Parkerdő legmagasabb pontján, amely elegendő távolságra van a színpadtól, hogy csendes kempingjében zavartalanul pihenhessenek a háromkerekű vándorok, akik családjukkal, barátaikkal vagy kedvenc négylábúikkal vernek tábort az árnyas fák alatt. Szintén egyedülálló adottság, hogy a találkozó közvetlen szomszédságában található a kiskunfélegyházi motocross pálya, amely otthont ad a lassan legendás oldalkocsis flúgos futamnak és a hajmeresztő oldalkocsis crossmotor bemutatónak, bevezető útján pedig rengeteg vendég arcára csal mosolyt az oldalkocsis kaszkadőrshow. Ezek a programok különböző helyszíneken különböző időpontokban is megállnák a helyüket. Együtt, egy helyen, egy hétvégén azonban akár több ezer kilométerről is idecsalják az oldalkocsis csodabogarakat. Jöjjenek hát az érdekes adatok a 2023-as „felhozatalról”.
A legmesszebbről érkező oldalkocsis motoros díját Johannes Nielsen érdemelte ki, aki a Dánia északi csücskében található Saeby nevű tengerparti kisvárosból motorozott közel 2000 kilométert oldalkocsis Honda Goldwing-ja nyergében, hogy Kiskunfélegyházára látogasson. Nielsen bácsi nem mellesleg nyolcvan éves, így dupla serleggel is indulhatott volna haza, ha Tóth Pista bácsi nem happolja el előle a legidősebb oldalkocsis motoros díját, ő ugyanis 82 éves és Hódmezővásárhelyről motorozott a találkozóra oldalkocsis MZ-je nyergében. Ugyan az oldalkocsisoknak járó díjakért nem indulhattak szóló motorjaikkal, de mindenféleképpen érdemes megemlíteni a világjáró „senior” szekciót, azaz Hasan Parmaksiz-t Törökországból, aki 76 éves kora ellenére évről évre résztvevője a találkozónak veterán Lambretta robogójával, valamint a 70 éves Moshe Rapaport-ot és barátját Izraelből, akik oldalkocsis motorokat gyűjtenek és restaurálnak Tel-Aviv-ban és repülővel, valamint bérelt motorokkal érkeztek a találkozóra szakmai és baráti eszmecserére.
Oldalkocsis motorkülönlegességekből idén sem volt hiány. Emlékezetes pillanat, amikor berobogott a találkozóra két, dán gyártmányú 1938-as oldalkocsis Nimbus. A főszervezők már éppen készítették nekik a legidősebb oldalkocsis motornak járó serleget, amikor megérkezett Kercsi László (67) Miskolcról 1932-es oldalkocsis BSA Blue Star-javal és bezsebelte a díjat.
A legszebb oldalkocsis motor idén egy igazi hazai különlegesség lett: Boros Sándor (63) 1956-os Duna oldalkocsis Pannonia TL-jét szavazta meg nagy fölénnyel a méltán elfogult hazai közönség.
A komoly és felemelő szakmai pillanatok után éles váltással „süppedhettek” a látogatók a szomszédos motocross pálya sártengerébe. A találkozó történetében először három, többszörös cseh bajnok valamint világbajnokságokon is részt vevő oldalkocsis motocross csapat tartott bemutató futamot a jelenleg egyetlen, külföldi versenyeken is résztvevő magyar párossal karöltve. A rendkívül látványos, hazánkban szinte ismeretlen sportág a törökszentmiklósi Sárándi Lajos és Földvári Gábor jóvoltából mutatkozhatott be a Nemzetközi Oldalkocsis Találkozón, akik külföldi versenyeik során fáradtságot nem kímélve invitálták profi sporttársaikat Kiskunfélegyházára. A több éve tartó folyamat idén hozott áttörést a nemzetközi versenyzők megjelenésével. A szervezők reménykednek benne, hogy a rendkívül látványos bemutatóversenyek hatására az itthoni utánpótlás generáció érdeklődése is az oldalkocsis motocross felé fordulhat.
A profi versenykörök után váratlanul utcai oldalkocsisok lepték el a rajtgép környékét. Ezzel kezdetét vette a sokak által a találkozó fénypontjának tartott flúgos futam. A teljesen igazságtalan, de annál mókásabb versenyen a 120 lóerős Harley Davidson fogat és az ütött kopott Izs-Duna kombináció ugyanakkora tapsot kapott, hiszen mindketten saját határaikat feszegették az ugratókon. A közel tucatnyi, részben igen komoly géppel rendelkező versenypáros közül a csupán 500 köbcentis német MZ-Rotax fogat tudta kihasználni adottságait a legjobban Hagen Krause nyakába varázsolva az aranyérmet. A győztes német versenyző műlábbal rendelkező mozgáskorlátozottként a rendezvény esélyegyenlőségi faktorát is jelentősen növelte és példamutató kitartással utasította maga mögé az előző évek rendszeres címtartóját, Ad Donkers holland oldalkocsis motorépítő mestert és Harley XR fogatát, aki most először ezüst éremmel, de annál szélesebb mosollyal térhetett haza, hiszen a civil életben ők jó barátok. A harmadik helyezésért Szomyú Zsolt küzdött meg oldalkocsis BMW GS-ével váltig állítva, hogy ifjú utasa- vagyis a „majom”, ahogyan oldalkocsis cross berkekben nevezik ezt a pozíciót – Csűrös Vince tehetséges súlypontmanőverei hozták meg az eredményt.
Szívet melengető pillanatok sem maradhattak el a találkozón, hiszen az oldalkocsis motorosoknak az újra találkozás öröménél talán csak az lehet fontosabb, hogy boldog mosolyt csaljanak utasaik arcára. Dr. Ónodi Izabella, a Sorsocskák Alapítvány elnöke és Fekete Krisztina, a Dél-100Kft. munkatársa jóvoltából a találkozó nyitó akkordjaként a kiskunfélegyházi Fogyatékosok Napközis Otthonának és az Idősek Napközis Otthonának kedves lakóit láthatta vendégül a rendezvény sok sok jó motorozással, süteményekkel és finom vacsorával. Az idős és fogyatékkal élő vendégekkel töltött önfeledt órák és a rengeteg szeretet 2023-ban is sokadszorra bebizonyította, hogy az oldalkocsis közösség kerekei ugyan szokatlanul állnak, de a szíve az pont a helyén van.