A rendezvény történetétől elválaszthatatlan gyerekzenekarok és gyermekmotoroztatás ismét bearanyozta a kicsik délutánjait, a nagyok pedig izgatottan várták a vezetett túrákat, a messze földről ide érkező oldalkocsisok bejegyzéseit a minden évben kifüggesztett óriási Európa térképen és a látványos lézer- és pirotechnika kíséretével lezajló Hollywood Roose és Hungarian Pink Floyd show koncerteket.
A találkozó legszebb oldalkocsis motorja idén a közönségszavazatok alapján meglepő módon egy fekete T5-ös Pannónia fogat lett a klasszikus Duna oldalkocsival. Az itthon jól ismert páros külföldi motorcsodákat utasított maga mögé. Hiába a sok különleges gyönyörűség, a magyar motoros szíve még mindig a hazaiért dobog.
A legidősebb oldalkocsis motor serlegét holt versenyben két igazi véglet kapta. A magyar motorkerékpár gyártás történetének egyik ékköve, a fekete oldalkocsis Méray Jap 500 és az amerikai utak királya, a tűzpiros oldalkocsis Indian Scout 600 egyaránt 1927-ben gördültek le a gyártósorról két külön kontinensen. Elég kicsi a valószínűsége, hogy két 91 éves oldalkocsis motor is megfordul bármely találkozón egyszerre, de Kiskunfélegyházán ez is bearanyozta az ünnepet a rengeteg érdeklődő legnagyobb örömére.
A legidősebb „keréken” érkezett motorosok díját szintén holt versenyben zsebelhette be a 72 éves Laci bácsi Tatáról, valamint a 78 éves Misi bácsi Kecskemétről, aki idősebb ugyan, de jóval közelebbről motorozott a helyszínre.
A legtávolabbról érkezett oldalkocsis fogat fura utasai, a nagyszakállú Jorma Lindros és habókos csivava kutyája, Ottó, több mint kétezer kilométerről, a finnországi Sipoo-ból motoroztak Kiskunfélegyházára. Jöttek még oldalkocsisok többek között Moszkvából, Dániából, Svájcból, Hollandiából, Németországból, Lengyelországból, Szlovákiából és Ausztriából, de a Felvidékről és Erdélyből és képviseltették magukat motoros barátaink.
Érdemes volt megtekinteni az oldalkocsis kiállítást is, amelyen többek között bemutatkozott élőben az első, számítógép segítségével tervezett magyar épített oldalkocsis motor, a gyönyörű, hot road stíluselemeket is felsorakoztató Alu Racer.
A találkozó igazi fénypontja a szomszédos motocross pályán megrendezett oldalkocsis crossbemutató lett, amelyre több, mint 30 éve nem volt példa Magyarországon. A helyi motorsport egyesület példás munkával országos színvonalú pályát hozott létre és rendkívül látványos gyermek és felnőtt verseny bemutatót tartott a nagy durranás, a közönségfutam előtt.
A rendezvény egyik záróakkordjaként meghirdetett oldalkocsis Flúgos Futam nagy meglepetésre hatalmas közönségshow-ba torkollott. Az utolsó pillanatban sorba jöttek be a nevezések. Indult itt BMW motoros Dnepr fogat Lengyelországból, holland oldalkocsis Harley, erdélyi Yamaha-fogat, de volt Pannoniánk, Jawa-nk és Izs fogatunk is bőven a sorban.
A flúgos futamot Ad Donkers holland oldalkocsiépítő nyerte az egyáltalán nem crosspályára tervezett oldalkocsis Sportsterével. Az LBS Sidecars tulajdonosa eredetileg kiállítóként érkezett 3 különleges oldalkocsis fogattal a találkozóra, de úgy magával ragadták az események, hogy a Flúgos Futam megnyerése után az Izs-Team oldalkocsis kaszkadőrshow-jába is beszállt saját motorjával és hatalmas közönségsikert aratott.
A Nemzetközi Oldalkocsis Találkozó jövőjében két dolog biztos. 2019 Augusztus 8.-és 10. között újra találkozunk és ismét lesz nemzetközi Flúgos Futam a visszajelzések szerint még több őrült oldalkocsissal!