Mivel a névadásnál a tömeg, azaz szuperkönnyű szerepel fő helyen, kezdjük ezzel az adattal: szárazon 156 kg, folyadékokkal feltöltve 167 kg a Ducati 1299 Superleggera tömege. Észak-Amerikában, ahol nem kell az Euro 4-es előírásoknak megfelelni, még 2 kg-mal alacsonyabb a tömeg.
ducati3
Az olaszok által valaha készített legerősebb kéthengerest szerelik a fontos pontokon beágyazott alumínium elemekkel megerősített karbon vázba, az 1285 köbcentis Desmodromic L2-es blokk 215 LE/146 Nm teljesítményű. Ennek eléréséhez speciális alu dugattyúkat, titánium hajtókarokat, tungsten kiegyenlítő tömeggel szerelt könnyű főtengelyt, új fejlesztésű hengerfejeket és titánium kipufogórendszert alkalmaznak. A hatfokozatú váltó megkapta a Ducati Quick Shift rendszert, ami itt felfelé és lefelé is segíti a pilótát.
ducati1
A hátsó lengőkart a vázhoz hasonlóan alumínium betétekkel megerősített karbonból készítik, a felnik karbonból vannak, elöl-hátul Öhlins felfüggesztés dolgozik. Elöl két darab 330 mm-es, hátul egy 245 mm-es tárcsát használ a Brembo fékrendszer, kanyarfunkciós blokkolásgátló és rengeteg egyéb, a motorkerékpár és annak vezetőjének az épségét óvó elektronika is van a fedélzeten. Mindössze 500 darab Ducati 1299 Superleggera készül majd, a vételárat nem közölték.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!