Alapjáraton sem erős az egyhengeres vibrációja. Szívesen pörög 8000-es fordulatig. Fotó: Hilbert Péter és BMW

Ugyan még vannak a piacon kedvező ár-érték arányú robogók, egyértelműen az a trend, hogy egy maxiscooterre szánt összegből már komoly, klasszikus motorkerékpárt is lehet vásárolni. Nyilván egy robogó praktikumával, városi használhatóságával nehéz versenyre kelni bármilyen más kategóriába tartozó kétkerekűnek, de olykor érthetetlenül magas árakkal találkozhatnak a kuncsaftok. Éppen ezért kellemes meglepetés, hogy a BMW robogókínálatába belépőt jelentő újdonság 2 380 000 Ft-ot kóstál, ami azt jelenti, hogy 1,6 millióval olcsóbb a C 650 Sportnál. A bajorok újdonsága ránézésre sem a hagyományos vonalat képviseli, látszik, hogy egy fiatalos, vagány gép megalkotása volt a cél.

A két rekesz közül a jobb oldali gumibetéttel rendelkezik

A csővázra épülő modell nem annyira komfortos, mint a nagy kanapérobogók, viszont 190 centis magassággal is jól lehet terelgetni, a lábaknak kifejezetten bőséges hely jut. Az utasnak sincs rossz dolga, persze azt meg kell szokni, hogy a futómű sportos hangolása miatt a keresztbordákat a kelleténél jobban meg fogjuk érezni. Cserében a C 400 X jól fordul és mélyre dönthető, de autópályán is stabilan fut. A csekély szélvédelem miatt persze nem igazán sztrádára való a 34 lóerős modell, de gyorsforgalmi úton jól teljesít, és viszonylag kényelmesen tartja a 110 km/órás tempót. Az újdonság igazi terepe természetesen a város, lámpától indulva nincs ellenfele, és a maxirobogók farnehézsége sem jellemző rá, miközben fékjei a kategória mércéje szerint nagyon hatásosak. A praktikum területén viszont sántít a dolog: a Flexcase rendszer elsőre zseniálisnak tűnik, hiszen az ülés alatti térből a hátsó kerék fölé leengedhető, flexibilis zsákról van szó, amelybe például egy bukósisak is elfér. Igen ám, de ezt a kapacitást csak álló helyzetben tudjuk kihasználni, menet közben pedig kifejezetten kicsi a raktér. Ügyes részletmegoldásokkal azért nem maradt adós a BMW, a fejidomban két rekeszt is találunk, az egyikben még gumibélés is van, hogy a telefonunk ne csúszkáljon.

A TFT-kijelzős műszerfal igényessége jóval túlmutat a kategórián. A rendszerhez okostelefont csatlakoztathatunk

S mi a motor legérdekesebb része? A műszerfal! A digitális egység grafikája és menürendszere túlzás nélkül kétszer ilyen drága gépeket idéz. Mivel összekapcsolható a telefonunkkal, már csak egy sisakkommunikációs rendszer kell és akár navigációs utasításokat is megjeleníthet a TFT-kijelző. Az már más kérdés, hogy a rendszert vezérlő tekerőgomb éppen az indexelést teszi nehezebbé, hiszen nagyon nyújtózkodnia kell a hüvelykujjunknak. A LED-es fényszóró mellett a kipörgésgátló is alapáras, az extralistáról pedig többek között markolatfűtés és kulcs nélküli indítás is választható.

Egy normál sisak csak épphogy elfér az ülés alatt

TETSZETT
• hatásos fékek
• manőverezhetőség
• nagyobb termetűeknek is ideális
NEM TETSZETT
• raktér mérete
• feszes futómű

ÖSSZEGZÉS
A C 400 X külseje, sportos hangolású futóműve és okostelefonnal való összekapcsolhatósága is egyértelművé teszi, hogy fiatal közönségnek szól. A trendiség mögött azonban egy kifejezetten agilis gépet ismerhettünk meg, amelynek ára sem vészes. Csak az a fránya csomagtartó ne lenne ennyire kicsi!

BMW C 400 X
Lökettérfogat: 350 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 25 kW (34 LE) 7500/perc
Max. nyomaték: 35 Nm 6000/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Tengelytáv: 1565 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Üzemanyagtank: 12,8 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15/150/70 R14
Menetkész tömeg: 204 kg
Tesztfogyasztás: 4,0 l/100 km
Alapár: 2 380 000 Ft