A márkától megszokott módon, a bal oldali tekerőgombbal barangolhatunk a menüben. A 10,25 colos kijelző nagyon informatív. Fotó: Stefler Balázs, BMW

A müncheni márka rutinos szereplőnek számít az elektromos robogók piacán, hiszen már 2012-ben bemutatták a C evolutiont, az akkori C 600 Sport és C 650 GT robogópáros műszaki alapjaira építve. Azóta viszont nagyot fordult az iparág: az elektromos hajtás már a kétkerekűek mezőnyében is egyre inkább hétköznapinak számít, és talán pontosan ezért a márkák egyre bátrabb formákkal igyekeznek felhívni a figyelmet a villamos hajtásra. A CE 04-es egyenesen a kiállításokon látható tanulmánymotorok világát hozza el nekünk, szerintem nyugodt szívvel kijelenthető, hogy ez a gép a ma elérhető legfuturisztikusabb modellek egyike. Pedig ha önmagában a fejidomot nézzük, nincs benne semmi extrém, a kormánytól hátrafelé kezdődik az érdekesség. A lebegő, deszkaszerű ülés, az oldalidomok, illetve az egyszerre lapos és hosszú test arányai szokatlan egyveleget alkotnak, amit lehet szeretni és nem szeretni, de a figyelemfelkeltés garantált. Főleg, ha megrendeljük hozzá a nem éppen visszafogott üdvözlő- és elköszönőfényt…

A tárolórekesz pont arra elég, hogy ha szükség van rá, a töltőkábeleket magunkkal vigyük

De nem csak a dizájn tér el az átlagtól, hanem az üléshelyzet is, ugyanis inkább egy cruiseren érzi magát a vezető. Gyakorlatilag semmi sincs, ami a robogókra jellemző, az előretolt lábak és a szélvédelem totális hiánya miatt vitorlaként lobog a vezető a nyeregben. Ahogyan az sem feltétlenül szokás a szegmensben, hogy egy 10,25 colos tűéles, hipermodern kijelzővel ruházzák fel, a párosítás után navigációs utasításokat is megjelenítő monitor vitán felül az iparág egyik legigényesebb darabja. S persze az összeszerelési minőségről is csupa jót lehet mondani. A CE 04-es viszont nem az a robogó, amelynek gyomra elnyeli a hétvégi vásárlás tartalmát, a lebegő ülés miatt egy oldalról nyitható üregbe pakolhatunk, ami csak akkor tud befogadni értelmezhető mennyiségű csomagot, ha nincsenek benne a töltőkábelek.

A BMW újdonsága maximum 6,9 kW-os töltést fogadhat

Bár egyre több gyártó rukkol elő kivehető akkus elektromos motorokkal, a BMW-nél ez nem lett volna megoldható, hiszen itt egy meglehetősen nagy, 8,9 kWh-s telep látja el energiával a villanymotort. Utóbbi lényegében a 225xe Active Tourer plug-in hibrid egyterűben is használt állandó mágneses szinkronmotor, amelynek a csúcsteljesítménye a robogóban 41 lóerő. Így aztán nem meglepő, hogy „lámpától lámpáig” kifejezetten dinamikus a CE 04-es, 60-80 km/órás tempóig simán tartja a lépést az 5-600 cm3-es motorokkal is. Aztán 100 km/óra felett elfogy a tudomány, és a hatótávolság miatt 120-nál nem is tudunk gyorsabban menni – a gyári adatokban szereplő 130 kilométert a valóságban is tudja a motor, de csak városban közlekedve. Ami a töltési időt illeti, 230 V-os konnektorról 4,5 óra kell a maximum eléréséhez, a 6,9 kW-os gyorstöltővel (317 601 Ft) azonban csak 50 percre van szükség a 80%-os szinthez.

A lemezek alatt is érdekes a CE 04-es, a képen jól látszik, hogy az akkumulátort mennyire mélyre helyezik

Az acél csővázas konstrukcióra épülő modell futóműve ugyan nem tolerálja jól az úthibákat, a nagy tengelytáv miatt egészen kiváló az egyenesfutása, és a kanyar-ABS-szel ellátott fékrendszer a márkától megszokott magas színvonalat képviseli. A modell 4,5 millió Ft-os ára is utal rá, hogy a CE 04-es igazi prémiumtermék, közvetlen konkurencia hiányában pedig maximum a 2,48 millió Ft-os C 400 X-hez vagy a komfortosabb, 2,85 milliós C 400 GT-hez hasonlítható. A konklúzió az, hogy a forma és a hajtás is élményekkel teli, de ekkora összegért nagyon akarni kell ezt a motort.

Ahhoz képest, hogy egy robogóról van szó, az extralista meglepően hosszú. Többek között abroncsnyomás-figyelő és komfortülés is rendelhető

TETSZETT
• bátor, bevállalós külső
• azonnali nyomaték
• minőségi benyomás
NEM TETSZETT
• szélvédelem
• üléspozíció
• magas ár

ÖSSZEGZÉS
A CE 04-es egy különleges és érdekes jármű, de inkább azok választhatják, akiknek a garázsában minimum még egy kétkerekű áll. A hatótáv egyértelműen városi használatra korlátozza a modell felhasználási területét.

BMW CE 04
Max. teljesítmény: 31 kW (42 LE)
Max. nyomaték: 62 Nm
Tengelytávolság: 1675 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15 / 160/60 R15
Tömeg: 231 kg
Alapár: 4 572 201 Ft