10 évvel ezelőtt dobta piacra a BMW a különösen átépítés-barát, a BMW Motorrad 90. évfordulójáról elnevezett R nineT elnevezésű gépét, amelynek most itt a folytatása. Az R12 és az R12 nineT teljesen új, acélcsőből szerkesztett vázat kapott, amellyel csökken a tömeg és még könnyebb lesz az átépítés – egyszerűbb lesz az új elemek rögzítése.

Az elődben is használt 1170 köbcentis 2 hengerest boxert kapják az új motorkerékpárok, az R12 (95 LE 6500/perc, 110 Nm 6000/perc) egy kicsit gyengébb, mint az R12 nineT (109 LE 7000/perc, 115 Nm 6500/perc); a légszűrőházat az ülés alatt helyezték el. A bal oldalon vezetik el a dupla kipufogót, amely gyári megjelenésével is több stílushoz passzol. Az R12-nél 2 üzemmód (Rock és Roll), az R12 nineT esetén 2 üzemmód (Rain, Road és Dynamic) közül választhat a vezető. Az R12 szériában sebességmérőt kap, opciós a fordulatszámmérő, az R12 nineT 2 analóg órából álló műszeregységgel tájékoztat.

Az R12 gyári meghatározása Classic Cruiser, míg az R12 nineT Classic Roadster, ennek megfelelően alakították ki a már kezdettől fogva igen széles gyári kiegészítő-kínálatot, amelynek segítségével egyedibbé lehet tenni a gépeket.