Még 2019 májusában jelentette be a Triumph, hogy fennállásának első elektromos motorkerékpárján dolgozik, most pedig újabb részleteket ismertettek a TE-1 projektről. Kezdjük azzal, hogy a villanymotoros hajtás területén nagy tapasztalatokkal bíró partnerek segítségét veszi igénybe a motorkerékpárgyár, az akkumulátort és a teljesítményelektronikát a Williams Advanced Engineering készíti, a hajtómotor az Integral Powertrain terméke, a szoftvert és a finomhangolást, illetve a prototípus stádium előtti virtuális tesztelést pedig a Warwick-i Egyetem segítségével fejlesztik.
Az első vázlatrajzok alapján nem egyszerűen meglévő konstrukciót módosítottak a mérnökök, hanem teljesen új fejlesztéssel van dolgunk. Az akkumulátor fémháza is teherhordó szerepet tölt be a vázon belül, a hátsó felfüggesztésben egyoldali lengőkart használnak.
Az akkumulátor teljesítményleadása rövid ideig 170 kW, tartósan 90 kW-ot tud szolgáltatni, a kapacitása 15 kWh, a hajtómotor csúcsteljesítménye 177 lóerő, tartósan 109 lóerőt tud. A fejlett hűtésnek köszönhetően időjárástól és töltöttségi szinttől függetlenül a vezető élvezheti majd a maximális teljesítményt, a 360 V feszültségű rendszer villámtöltést is tud fogadni, amivel kevesebb, mint 20 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint. Az egyszerűség kedvéért a teljesítmény- és töltéselektronikát az akkumulátorházba építik be, az elhelyezésnél figyeltek arra, hogy a lehető legalacsonyabbra kerüljön a Triumph TE-1 tömegközéppontja.