A tavaly piacra dobott 350-es üstökösként robbant be a nagy európai piacokra, Olaszországban például rögtön a robogóeladási lista tizedik helyére ugrott, amivel megelőzte a 125-ös és 750-es testvértípusokat. Meglepő lenne? Egyáltalán nem! Mivel a Forzák testes, komoly idomzatú, komfortorientált maxirobogók, a 125-ös erőforrással ellátott kivitel nem éppen dinamikus, a 750-es pedig a soros kéthengeres blokkal és a DCT-váltóval jó értelembe véve a kategória másik véglete. Így aztán teljesen egyértelmű, hogy az óvatosan átrajzolt 350-es mindenhol nagy érdeklődésre tart számot.
Bár a 279-ről 330 cm3-re növelt lökettérfogat nem tűnik jelentősnek, a csúcsteljesítmény immáron 29 lóerő, ami 16%-os többletet jelent. Amellett, hogy az új blokk értelemszerűen a teljes fordulatszám-tartományban nyomatékosabb elődjénél, tömege nem változott, és az is említésre méltó, hogy a görgős szelephimba, a siklócsapágyas főtengely és a CRF450R enduróból származó, a dugattyú alját hűtő fúvóka a márkától megszokott hosszú élettartamot szolgálja. Bár hidegindítás után egyenetlen a blokk járása, tisztességesen indul meg a Honda, és a 137 km/órás végsebesség miatt nem kell feltétlenül elkerülni a gyorsforgalmi utakat. Már csak azért sem, mert a vezető által felvett pozícióról, az ülés kialakításáról és a szélvédelemről is kizárólag pozitív dolgokat lehet mondani. Az elektromosan mozgatható plexilap a korábbinál 4 centivel nagyobb tartományban állítható, emellett méretes nyílást alakítottak ki a motor elején, jelentősen csökkentve ezzel a légörvények kellemetlen hatásait. Miközben az ülés alatt két kisebb méretű full face sisak gond nélkül elfér, a kesztyűtartóból eltűnt a klasszikus szivargyújtótöltő, hogy átadja helyét egy USB-aljzatnak – remek, hogy menet közben tölthetjük a telefonunkat. A Forza 350-es minden részletén érződik, hogy meg szeretné könnyíteni a tulajdonos életét, például a Smart Key okoskulcs nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem a 45 literes hátsó dobozt is nyitja-zárja. De említhetjük a Honda Smartphone Voice Control rendszert, melynek segítségével motorozás közben is vezérelhetjük a telefonunkat, azaz hívást fogadhatunk és zenét hallgathatunk anélkül, hogy egy pillanatra is el kellene engedni a kormányt.
A praktikum és a használhatóság terén nagyot domborít a Forza, amely a vezetési élmény tekintetében is igazi maxirobogó. A 15 és 14 colos kerekekkel nem nyeli el igazán jól az úthibákat és dinamikusabb stílusban motorozva érezhetően farnehéz. 2 349 000 Ft-os ára természetesen nem kicsi, de a használati érték és a minőségi benyomás miatt nem is túlzó.
TETSZETT
• kényelem
• szélvédelem
• takarékosság
NEM TETSZETT
• széles tükrök
• kemény futómű
ÖSSZEGZÉS
Átgondolt és jól használható gép a 350-es Forza, amely elsősorban azoknak szól, akik átlag feletti szélvédelmű és komfortú robogót keresnek. Ára értékarányos, de a kisebb testű SH350-est például közel 400 ezer Ft-tal kedvezőbb áron kínálja a Honda.
Honda Forza 350
Lökettérfogat: 330 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 21 kW (28 LE) 7000/perc
Max. forgatónyomaték: 32 Nm 5250/perc
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Tengelytáv: 1510 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Üzemanyagtank: 11,7 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15/140/70 R14
Menetkész tömeg: 184 kg
Tesztfogyasztás: 3,3 l/100 km
Alapár: 2 349 000 Ft